Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem fog Indiában e-autókat gyártani a Ford
Már tavaly ősszel bejelentette indiai autógyártásának befejezését a Ford, így meglepetésként érkezett, mikor mégis pályázatot nyújtott be az indiai állam beruházásösztönző programjában. A gyártó 19 másik céggel együtt jogosult is lett volna a támogatásra, és a vezetőségnél felmerült a lehetőség, hogy egyik üzemükben elektromos autókat gyártanának, de kis gondolkodás után mégsem viszik véghez ezt a tervet, és már szinte biztos, hogy sokezer ember munkahelye bánja a döntést.
A Ford nagy valószínűséggel eladja gyárait az indiai Sanand és Chennai városokban. Már mindkét gyárban befejeződött a termelés, és míg a sanandi üzemet jó eséllyel megveszi a Tata Motors, a chennai sorsa bizonytalan.
A Ford India hivatalos közleményben megerősítette: nem fognak exportra elektromos autókat gyártani egyik indiai üzemben sem, de köszönik, hogy a kormány a támogatásáról biztosította őket, amíg még nyitott volt a kérdés. Az OEM az indiai üzleti tevékenységének újrastrukturálása során jelentkezett egy indiai állami beruházásösztönző programba, de a feltételek végül nem estek egybe a mennyiségi céljaival.
Itt a vége
A Ford azután jelentkezett támogatásért, hogy 2021 szeptemberében már bejelentette indiai gyártási tevékenységének befejezését. A motiváció abban állt, hogy hátha megéri majd nekik elektromos autókat gyártani az egyik ottani üzemükben, jelenleg ez a lehetőség látszik eloszlani. Most, hogy az átstrukturálásnak hívott kivonulás folytatódik, a Ford azt állítja, igyekszik igazságos, a felek számára kedvező megoldást találni gyáraik jövőjére, és ebben a munkában részt vesznek a gyárak szakszervezetei is. A kivonulás miatt nagyjából 4000 dolgozó veszítheti el az állását — áll a The Economic Times írásában.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!