Gyártók Nem engedi el Európát a Ford, de a kisautókat igen

Nem engedi el Európát a Ford, de a kisautókat igen

autopro.hu/P.B. | 2023.01.17 04:17

Nem engedi el Európát a Ford, de a kisautókat igen

Fotó: Fiesta Fordpresskits

A Ford az évtized közepétől saját platformján alapuló elektromos autókat szeretne bevezetni Európában. Saját elmondása szerint az amerikai OEM nagyon sokoldalú és erős platformot tervez az európai modellekhez – igaz, részben Amerikában készülne a platform, amire egyelőre nem terveznek a Fiesta helyébe lépő kisautót.

Hirdetés

Mint ismert, a Ford kezdetben a Volkswagen MEB platformját fogja használni Európában egy 2020-as megállapodás részeként. Ennek keretében 2023-ra és 2024-re két MEB-alapú Ford modellt terveznek piacra dobni egyenként 600 ezer darabos mennyiséggel. Martin Sander, a Ford európai elektromos autók fejlesztéséért felelős vezetője szerint annak ellenére, hogy még nem született végleges döntés a VW-nel folytatott, elektromos autókkal kapcsolatos együttműködés jövőjéről, a Ford arra készül, hogy saját platformra váltson a 2024 utáni elektromos autók esetében. Ugyanakkor a Ford nyitott hasonló együttműködésekre Sander szavai szerint.

Az új platformot részben az Egyesült Államokban fejlesztik majd, és az „nagyon sokoldalú, nagyon erős” lesz – fogalmazott Sander, aki korábban az Audinál dolgozott. A projekt azonban még korai fázisban van, ezért arról sok részletet nem árult el - a hangsúly azonban valószínűleg a nagyobb járműszegmenseken, nem a kisautókon lesz.

Nem baj a kevesebb eladás, ha magasabb az ár

Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a Ford a Fiesta kölni gyártását utód nélkül állítja le az elektromos autók, pontosabban a MEB-platformra épülő járművek javára. Jelenleg nem tervezik akkumulátoros elektromos hajtással visszahozni a Fiestát.

„Jelenleg nem a belépő szintű járművek fejlesztését vizsgáljuk” – nyilatkozta Sander a jövőbeli tervekről. Szerinte azonban a cég erre is nyitott lehet a jövőben, feltéve, hogy az akkumulátorok költségei „kellően csökkennek.”

Ha már az akkumulátoráraknál tartunk: a Ford a növekvő költségeket továbbra is áthárítja a vásárlóira, ezért a Mustang Mach-E ára egyik napról a másikra emelkedik.

Sander a Financial Times-nak adott nyilatkozatából kiderül, hogy a Ford nem akar versenyezni a Volkswagennel, a Stellantis európai márkáival vagy az ázsiai gyártókkal a kisautók és a népszerű modellek piacán (mint a Fiesta vagy a Focus) Európában: inkább kevesebb járművet adnának el, de azokat a gyártó számára kedvezőbb áron.

Korábban távozhat a belső égésű motor

A Ford arra számít, hogy 2025-től profitot termel európai elektromosautó-részlegével. Ha a kereslet a vártnál gyorsabban terelődik az elektromos autók felé, a Ford 2030 előtt kivonhatja a forgalomból a benzines és hibrid modelljeit Európában.

„Addig maradnak, amíg az ügyfeleink akarják őket. Ha 2028-ban azt látjuk, hogy nincs kereslet a belső égésű motorral szerelt termékekre, akkor lépni fogunk” - mondta Sander aki nem hiszi, hogy az EU 2035-re tervezett szabályozásának bármiféle hatása lesz, mondván, addigra nem is lesz kereslet a hagyományos hajtású autókra – idézi a vezető interjúját az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink