Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem engedi el Európát a Ford, de a kisautókat igen
A Ford az évtized közepétől saját platformján alapuló elektromos autókat szeretne bevezetni Európában. Saját elmondása szerint az amerikai OEM nagyon sokoldalú és erős platformot tervez az európai modellekhez – igaz, részben Amerikában készülne a platform, amire egyelőre nem terveznek a Fiesta helyébe lépő kisautót.
Mint ismert, a Ford kezdetben a Volkswagen MEB platformját fogja használni Európában egy 2020-as megállapodás részeként. Ennek keretében 2023-ra és 2024-re két MEB-alapú Ford modellt terveznek piacra dobni egyenként 600 ezer darabos mennyiséggel. Martin Sander, a Ford európai elektromos autók fejlesztéséért felelős vezetője szerint annak ellenére, hogy még nem született végleges döntés a VW-nel folytatott, elektromos autókkal kapcsolatos együttműködés jövőjéről, a Ford arra készül, hogy saját platformra váltson a 2024 utáni elektromos autók esetében. Ugyanakkor a Ford nyitott hasonló együttműködésekre Sander szavai szerint.
Az új platformot részben az Egyesült Államokban fejlesztik majd, és az „nagyon sokoldalú, nagyon erős” lesz – fogalmazott Sander, aki korábban az Audinál dolgozott. A projekt azonban még korai fázisban van, ezért arról sok részletet nem árult el - a hangsúly azonban valószínűleg a nagyobb járműszegmenseken, nem a kisautókon lesz.
Nem baj a kevesebb eladás, ha magasabb az ár
Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a Ford a Fiesta kölni gyártását utód nélkül állítja le az elektromos autók, pontosabban a MEB-platformra épülő járművek javára. Jelenleg nem tervezik akkumulátoros elektromos hajtással visszahozni a Fiestát.
„Jelenleg nem a belépő szintű járművek fejlesztését vizsgáljuk” – nyilatkozta Sander a jövőbeli tervekről. Szerinte azonban a cég erre is nyitott lehet a jövőben, feltéve, hogy az akkumulátorok költségei „kellően csökkennek.”
Ha már az akkumulátoráraknál tartunk: a Ford a növekvő költségeket továbbra is áthárítja a vásárlóira, ezért a Mustang Mach-E ára egyik napról a másikra emelkedik.
Sander a Financial Times-nak adott nyilatkozatából kiderül, hogy a Ford nem akar versenyezni a Volkswagennel, a Stellantis európai márkáival vagy az ázsiai gyártókkal a kisautók és a népszerű modellek piacán (mint a Fiesta vagy a Focus) Európában: inkább kevesebb járművet adnának el, de azokat a gyártó számára kedvezőbb áron.
Korábban távozhat a belső égésű motor
A Ford arra számít, hogy 2025-től profitot termel európai elektromosautó-részlegével. Ha a kereslet a vártnál gyorsabban terelődik az elektromos autók felé, a Ford 2030 előtt kivonhatja a forgalomból a benzines és hibrid modelljeit Európában.
„Addig maradnak, amíg az ügyfeleink akarják őket. Ha 2028-ban azt látjuk, hogy nincs kereslet a belső égésű motorral szerelt termékekre, akkor lépni fogunk” - mondta Sander aki nem hiszi, hogy az EU 2035-re tervezett szabályozásának bármiféle hatása lesz, mondván, addigra nem is lesz kereslet a hagyományos hajtású autókra – idézi a vezető interjúját az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!