Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem árazza túl magát a Volvo
A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo Cars körülbelül 18 milliárd dollár összértékben kínálja majd vételre papírjait a közelgő elsődleges részvénykibocsátás (IPO) alkalmával. Ez a korábban bejelentett értéksáv alsó határa.
Idén Európában és az Egyesült Államokban is sok vállalat úgy határozott, hogy a későbbre halasztja tőzsdére lépését az inflációra és ellátási zavarokra visszavezethető piaci volatilitás fényében.
A kedvezőtlen gazdasági viszonyok, mint például az elhúzódó chiphiány valószínűleg a Volvónál is közre játszottak az értékelés megválasztásakor. A svéd autógyártó korábban azt közölte, hogy részvényeit darabonként 53-68 svéd korona közötti értéken fogja eladásra bocsátani.
A vállalat, friss bejelentése szerint végül 53 koronáért fogja kínálni részvényeit, ami a papírok alig több mint 18 milliárd dolláros összevont értékét jelenti. Ez jócskán elmarad a 23 milliárd dolláros felső összeghatártól.
A kevesebb is elég
A Volvo Cars most 20 milliárd svéd koronához, azaz 2,3 milliárd dollárhoz tervez hozzájutni a papírok tőzsdei kereskedelembe bocsátásával – ez ötödével kevesebb, mint az eredetileg közölt érték. Håkan Samuelsson vezérigazgatónak ugyanakkor teljes meggyőződése, hogy az összeg elégséges lesz – írja a Reuters.
A legfrissebb bejelentés szerint a Volvo Cars részvényeinek 16-17,9 százalékát fogják nyilvános kereskedésbe bocsátani. A papírok kereskedésének első napja a stockholmi tőzsdén várhatóan október 29-e lesz, ami egy nap csúszást jelent az eredetileg ismertetett dátumhoz képest.
Egyszer már elhalasztották a bevezetést
A Volvót most birtokló Geely 2010-ben mindössze 1,8 milliárd dollárért vásárolta meg a svéd járműgyártót a Fordtól.
A Volvo Cars 2018-ban már tervezett IPO-t, de a kínai tulajdonosa akkor úgy döntött a kereskedelmi háború és a piaci bizonytalanság fokozódása miatt, hogy elhalasztja a tőzsdei bevezetést. A lépés mögött alapvetően a megromlott amerikai-kínai kapcsolatok álltak, ami alapján az anyacég úgy vélte, hogy a piac nem a valós értékének megfelelően árazná be a Volvót, és ezért levette a napirendről a részvénykibocsátás tervét.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!