Gyártók Nem állt be az e-autós sorba a Pagani

Nem állt be az e-autós sorba a Pagani

autopro.hu/P.B. | 2022.07.14 16:18

Nem állt be az e-autós sorba a Pagani

Fotó: Pagani

Az ultraexkluzív hiperautókat gyártó Pagani ejtette az elektrifikációs terveit, és továbbra is benzines, V12-es autókat forgalmaz. A vállalat azért nem fog elektromos autókat gyártani, mert a kérdés négy évig tartó tanulmányozása során kiderült, egyszerűen nem alkalmas a profiljuk erre a feladatra.

Hirdetés

Horacio Pagani, a luxusautó-gyártó tulajdonosa szerint az elektromos autók túl nehezek, valamint egyáltalán nem nagy élmény vezetni őket, emiatt az elektromos hajtás nem illeszkedik a cég arculatába. Ehhez azt is hozzáfűzte, hogy a szuperautók annyira kis hatással vannak a klímaváltozásra, hogy bármekkora motorral is szerelik fel őket, a kibocsátásuk irreleváns marad.

Pagani még 2018-ban létrehozott egy csapatot, aminek az volt az elsődleges feladata, hogy megvizsgálja a vállalat fejlődési irányait a hajtások terén – főleg az Egyesült Államok piacán, ahol egyelőre nem várható a belső égésű motorok komolyabb korlátozása. A csoport négy év alatt nem talált okot arra, hogy a Pagani elektromos autókat gyártson.

Nem is lenne elég környezetbarát

A tulajdonos szerint jelenleg a villamosenergia 90 százalékát megújuló források nélkül állítják elő, ezért szavai szerint „hülyeség azt gondolni, hogy néhány belső égésű motorral felszerelt szuperautó komoly negatív hatással lehet az éghajlatra.”

A Pagani tanulmányai azt is kimutatták, hogy egy elektromos modellben minimum 600 kilogrammos akkumulátort kellene használni, ami több mint a fele a Huayra R össztömegének. Pagani azonban úgy véli, hogy az elektromos autók teljesítménye is túlzott.

„Van egy Teslám, hogy megértsem az elektromos járműveket, és úgy gondolom, nem szükséges számukra ilyen nagy teljesítmény” – mondta az Autocar című lapnak.

Horacio Pagani szerint a legnagyobb kihívás az, hogy olyan elektromos autót készítsenek, amely olyan vezetési élménnyel rendelkezik, mint egy hagyományos hajtású autó. Szerinte egy 1300 kilogrammos e-autó alkalmas lenne, de egyelőre ilyet nem lehetséges gyártani.

Jó vezethetőség

A Pagani filozófiája továbbra is az, hogy az autóikat könnyen vezethetővé tegyék. A filozófiák közé tartozik a kivételes ügyfélszolgálat biztosítása is, ami lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a versenypályára vigyék autójukat – ebben a Ferrari a cég példaképe, miközben egyébként a V12-es motorokat illetően a Mercedes-Benz a Pagani partnere.

Szintén fontos, hogy a Pagani autói könnyen használhatóak legyenek és ne kelljen velük sokat bajlódni: erre példa a 10 ezer kilométeres szervizintervallum a motoron, amit annak ellenére biztosítanak, hogy a V12-es motor egészen 9000-es fordulatszámig. pörgethető.

Horacio Pagani büszke autói maradványértékére is: a cég az elmúlt két évtizedben nagyjából 450 példányt épített Zondából és Huayrából. „Néhány Zonda most tízszeresét éri az eredeti árnak” – mondta az Autocarnak.

A Pagani autóira jelenleg mintegy három évet kell várni, a cég az első száz C10-es modellre már talált vevőt. A vállalat jelenleg hetente egy autót épít, korábban inkább havonta egy jármű készült el, így mondhatni, felpörgették a gyártást.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink