Gyártók Negyven százalékkal csökkentené széndioxid-kibocsátását a Volvo

Negyven százalékkal csökkentené széndioxid-kibocsátását a Volvo

autopro.hu/Sz.K. | 2019.10.18 08:00

Negyven százalékkal csökkentené széndioxid-kibocsátását a Volvo

Az elektromos autókkal remekül lehet csökkenteni a kipufogott károsanyag-mennyiséget, azonban gyártásuk olyannyira energia-igényes, hogy a Volvo új XC40 Recharge elektromos autóját arra is használja, hogy teljeskörűen negyven százalékkal csökkentse szén-dioxid lábnyomát, a gyártástól kezdve egészen autóinak és SUV-jainak közúti teljesítményéig.

Hirdetés

Hakan Samuelsson, a svéd autógyártó vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a vállalat fenntarthatósági célját 2025-re szeretnék teljesíteni, és hosszútávon a Volvo működése 100%-ban karbon-semleges lesz, amely várhatóan 2040-re meg is történik. Ezen célok eléréséhez szükséges a megújuló energia felhasználása az európai, kínai és amerikai gyárakban, továbbá több újrahasznosított alapanyagot – acélt, alumíniumot, műanyagot és kobaltot – kell beépíteni az autókba.

– Fenntarthatóságot viszünk a vállalatunkba, de nem csak valamiféle járulékos eszközként, mivel ez jó, vagy elvárják tőlünk. Azért visszük bele, mert hiszünk benne, hogy ez tényleg jó az üzletünknek – mondta Samuelsson. – Gyorsabban növekedhet tőle a vállalatunk, erősebbé válik, szimplán úgy, ahogy a biztonság is erősebbé tette a Volvót.

Az USA nem biztos, hogy jó piac

Az autókkal tömött Los Angeles, a károsanyag-kibocsátás és a torlódás ellen vívott szélmalomharcával együtt is tökéletes háttérként szolgál a Volvo fenntarthatósági tervei számára, mivel a város az Egyesült Államok egyik legnagyobb piaca elektromos járművek és megújuló energiaforrások szempontjából. Ezen felül Kalifornia állam ajánlja a legnagylelkűbb ösztönzőket az embereknek, hogy vásároljanak zéró károsanyag-kibocsátású autókat, és az elektromos töltőállomás-infrastruktúra is folyamatosan növekszik. A Volvo azon terve, hogy nagyobb legyen az elektromos kínálata, kemény terepre talált az Egyesült Államokban nagy általánosságban.

A J.D. Power autóipari kutató legújabb tanulmánya szerint az amerikai fogyasztók érdeklődése az elektromos autók felé semleges maradt. Ennek okaként többek között azt is említették, hogy az elektromos autók még mindig jóval drágábbak, mint a benzinesek, és kevés töltőállomás van. Ezen kívül az önvezetőkért sem lelkesednek annyira.

Most Google, később Waymo?

Az elektromos XC40 Recharge nagyjából 400 km megtételére lesz képes egy töltéssel. Ez a Volvo első olyan modellje, amely műhold útján történő szoftveres frissítések telepítésére képes – ezt először a Tesla vezette be néhány éve – és a Google új android operációs rendszerét, a Google Assistantot, a Google Mapsot, és a Google Play-t foglalja magában. Sofőrasszisztens szolgáltatások is lesznek benne, de nem lesz meg a szükséges szenzor- és kamerarendszere ahhoz, hogy önvezető funkciókat is ellásson.

Mivel a Volvo rengeteg Google szoftvert használ, akár az is elképzelhető, hogy a jövőben az Alphabet Waymo-jával dolgozzon?

Még akár az is meglehet – mondta Henrik Green, a vállalat technológiai igazgatója a Forbes-nak. – A Waymo az Alphabet része, és szerintem nagyon meggyőző mindaz, amivel foglalkoznak. Éppen ezért ez egy olyan vállalat, amellyel szívesen dolgoznánk együtt.

Az XC40 78 kilowattórás akkumulátora, amit az LG Chem és a kínai CATL celláival láttak el, 408 lóerős teljesítményre képes, és nulláról százra kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul. Vevőcsalogatásként a Volvo egy éves ingyenes töltési lehetőséget biztosít az XC40 és más plug-in hibrid modelljei töltésére a márkakereskedésekben.

A környezettudatosságon túl más is kell a vevők bevonzásához

Samuelsson szerint a Volvo elektromos irányultsága és fenntarthatóbb gyártási folyamatai kevésbé tűnnek kockázatosnak, ha az európai szabályozások és más nemzetközi piacok szempontjából nézzük őket, mivel a fogyasztók összességében jobban fogják szeretni ezt a hajtásfajtát vezetni.

– Ha egyszer elektromos autóra váltasz, nagy a valószínűsége, hogy ott ragadsz nála – hangsúlyozta. – Csak úgy, mint az automata váltónál. Ha egyszer kipróbáltad, nem fogsz visszaváltani a kézi váltóra.

Hozzátette, hogy a technológia vonzóbbá teheti az autókat a vásárlók számára. Ha ehhez hozzájön, hogy környezettudatosak is, akkor már elmondható, hogy tettek valamit a környezetért. Ez mindenképp pozitívum, de nem fog több autót eladni. Ha azonban nem lenne változtatás, hanem továbbra is azt adnák el, amijük már van, Samuelsson biztos benne, hogy az még kockázatosabb lenne.

Kiemelt Partnereink