Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagy lépést tett az önvezetés felé a Mercedes
A Mercedes S-osztály és EQS modelljei hamarosan sofőr beavatkozása nélkül is képesek lesznek elvégezni a parkolóból való ki- és beállást. Mindennek egyetlen szépséghibája van: ez eleinte csak egyetlen parkolóházban engedélyezett. Fontos lépés tehát a járműfunkció engedélyeztetése.
A Mercedes-Benz az első gyártó, ami rendelkezik a német szövetségi közlekedésügyi hivatal jóváhagyásával a teljes mértékben automatizált és vezetőmentes parkolási funkció használatára és továbbfejlesztésére az autonóm funkciók negyedik szintjén is túl. Rövidesen az S-osztály adott modelljeiben és az EQS-modellekben is elérhető lesz a funkció, amelyet egy intelligens parkoló segéddel látnak el.
A gyakorlatban is hasznosnak bizonyul tehát a Bosch-sal közösen fejlesztett rendszer, de egyelőre még csak a stuttgarti reptéren, melynek P6-os parkolóháza a világon előként teszi lehetővé a funkció használatát.
Még csak egyetlen parkolóházban lehetséges
Az úgynevezett Automatizált Parkoló Inas önállóan egy előre meghatározott parkolóhelyre vezeti a járművet és azt ott le is parkolja. Ugyanígy tér vissza az autó hozzánk, ha kívánjuk. A parkolóház szenzorai figyelik a közlekedő útvonalakat és azok környezetét, onnan folyamatosan szállítják az információkat a jármű vezérléséhez.
A jármű technológiája az infrastrukturális adatok használatával valósítja meg a forgalmi manővert. Ezen a módon tud a jármű önállóan lejtőkön leereszkedni és emelkedőkre felhajtani – tehát a parkolóház szintjei között közlekedni.
Amint a szenzorok egy akadályt érzékelnek, a jármű lefékez álló helyzetbe és folytatja útját, ha a terep újra felszabadult. Ha a jármű vezetője egy parkolóhelyet a Mercedes-Me applikáción keresztül előre lefoglalta, a járművet egy előre meghatározott területen belül hagyhatja. A parkolósegéd az applikációból azonnal működésbe is lép, ha minden utas elhagyta a járművet, és önállóan a helyre vezeti az autót.
A parkolósegédet az applikáción keresztül indítják
A parkolórendszer megvizsgálja, hogy a lefoglalt parkolóhelyhez tartozó útvonal szabad-e és minden egyéb technikai előfeltétel teljesült-e az autonóm vezetéshez. Ez esetben a jármű átvétele a tulajdonos számára az applikáción keresztül az intelligens infrastruktúrának köszönhetően visszaigazolásra kerül, így ő elhagyhatja a parkolóházat.
Ezt követően a jármű automatikusan elindul, és önállóan a parkolóhelyéhez közlekedik. Amennyiben a tulajdonos a járművel elhagyni kívánja a parkolóházat, az okostelefonján keresztül utasításba adhatja annak egy megadott felvételi pontra vezérlését.
A Bosch és a Mercedes-Benz már 2019-ben megkapta a kivételes engedélyt az Automatikus Parkoló Inas fejlesztésére, prototípus járművek emberi felügyelet nélküli működtetésére a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum mindennapi működése során – írja a Focus.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!