Gyártók Nagy feladat vár Elon Muskra

Nagy feladat vár Elon Muskra

autopro.hu/Sz.K. | 2023.03.01 04:21

Nagy feladat vár Elon Muskra

Fotó: Tesla

Elon Musk a Tesla március elsejei befektetői napján kritikus kihívással néz szembe: meg szeretné győzni a beruházókat arról, hogy bár a riválisok felzárkóznak, a Tesla képes újabb ugrást tenni előre, hogy növelje előnyét.

Hirdetés

A Tesla 2022-ben még mindig a világ első számú elektromosjármű-gyártója volt, de a riválisok – elsősorban a kínai BYD – rohamosan közelednek felé, sőt, a BYD tavaly megelőzte a Teslát az autóeladások tekintetében az ázsiai-csendes-óceáni térségben, míg a Volkswagen Csoport 2020 óta piacvezető Európában ebben a szegmensben.

Miközben a Tesla Európában felzárkózott a VW-hez, addig az amerikai autógyártó az ázsiai térségben és a hazai piacon is teret engedett riválisainak, a verseny pedig egyre élesedik.

A Tesla számára a legjelentősebb kihívást a már befutott autógyártók és a kínai elektromos járműgyártók csoportja jelenti. Több amerikai elektromosjármű-gyártó startup, amely azt remélte, hogy a Tesla nyomdokain haladhat, nehézségekkel küzd. Ilyen például a Lucid, amelynek részvényei 16 százalékot zuhantak február végén, miután csalódást keltő értékesítési és pénzügyi eredményeket értek el az előző évben.

Beléptek a nagyok az e-autók piacára

A következő két évben a riválisok, köztük a General Motors, a Ford, a Mercedes-Benz, a Hyundai Motor és a Volkswagen Csoport számos új elektromos járművet fognak piacra dobni. A jövő Mercedes modelljei a műszerfalon átívelő „hiperképernyőkön” keresztül gazdag, szórakoztató élményben részesítik majd a tulajdonosaikat. A vezetők azt is hangsúlyozták, hogy csak a Mercedes rendelkezik egy fejlett, harmadik szintű, részben automatizált vezetési rendszerrel, amelyet Németországban már jóváhagytak, Kaliforniában pedig még várják a jóváhagyást.

Kínában a Tesla kénytelen volt csökkenteni a legkelendőbb modelljeinek árait a hazai kínai gyártók, köztük a BYD, a Geely Zeekr márkája és a Nio növekvő nyomása miatt. A kínai villanyautó-gyártók ráadásul újabb lendületet kaphatnak, ha a kínai akkumulátorgyártó CATL megvalósítja a járműveiben használt akkumulátorok jelentős árengedményére vonatkozó tervét.

Musk elmondta, hogy a március elsejei eseményt arra fogja felhasználni, hogy felvázolja a Tesla mestertervének harmadik részét.

A gyártási technológia lehet a kulcs

Azalatt a közel hét év alatt, amióta Musk 2016 júliusában közzétette a „Mesterterv" második részét, a Tesla az elektromos járművek tervezésének, digitális funkcióinak és gyártásának legfontosabb területein megelőzte a már befutott autógyártókat és az elektromos járművekkel kapcsolatos startup cégeket. Musknak most bizonyítania kell, hogy a Tesla meg tudja tartani előnyét az elektromos autók gyártási költségei terén. A vállalat azt ígérte a befektetőknek, hogy március elsején „láthatják a legfejlettebb gyártósorukat” a texasi Austinban.

„A gyártási technológia lesz a legfontosabb hosszú távú erősségünk” - mondta Musk januárban az elemzőknek. Arra a kérdésre, hogy a Tesla tud-e pénzt keresni egy olyan járművel, amelyet az Egyesült Államokban 25-30 ezer dollárért (átlagosan 9 millió forintért) kínálnak, Musk szemérmesen válaszolt:

„Valószínűleg én is ezt kérdezném” – idézi a Tesla vezetőjét a Reuters. Március 1-jén kiderül, mit tud ígérni a befektetőinek a vállalat.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink