Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Most nem döntött rekordot a Tesla
A Tesla második negyedéves bevétele enyhén csökkent az előző nnegyedévhez képest. A vállalat több mint egy éve rekordokat döntött a negyedéves üzleti eredményeivel, most azonban az ellátási lánc folyamatos szűk keresztmetszete és a gyárleállások miatt némi csökkenés mutatkozott a számaiban.
A Tesla a második negyedévben 16,9 milliárd dolláros bevételt ért el a cég beszámolója szerint – az első negyedévben 18,8 milliárd dollárral zárt a vállalat, így tehát visszaeséséről beszélünk, de az elemzői várakozásoknak megfelel ez az eredmény. A Tesla részvényei két százalékkal emelkedtek a bejelentést követően.
A bevételcsökkenés elsődleges oka a sanghaji gyár tavaszi leállása volt, amit a meglehetősen szigorú kínai szabályozások okoztak. Nem segített a chiphiány sem. A Teslának negyedéves profitcsökkenést is el kell könyvelnie: az első negyedévi 3,32 milliárd dollár helyett most 2,26 milliárd dollárt mutat a mérleg. Ennek ellenére ez körülbelül kétszer annyi – egészen pontosan 98 százalékkal több –, mint egy évvel ezelőtt: 2021 második negyedévében a Tesla 1,14 milliárd dollárral először lépte át a milliárdos határt a negyedéves profitjával.
A profitnövekedés a gépjárművek átlagos árának növekedésével is magyarázható. A Tesla az elmúlt hónapokban számos országban emelt árat, és a drágább modelleket részesítette előnyben a gyártás során – az autójukat hamarabb igénylő vásárlók így több pénzt költenek. Ez a gyakorlat egyébként nem egyedi, a legtöbb OEM így jár el.
Darabszámokban most jöhet a felfutás
A Tesla most még elmarad a várakozásoktól a legyártott autók számában, ez a két új gyárának – Austin és Grünheide – lassú felfutásának köszönhető. Ha ez a két üzem teljes kapacitáson fog működni, akkor a fremonti és a sanghaji gyárakkal együtt a Tesla évi 1,9 millió autót tud előállítani a jelenlegi négy modellsorozatból. A Cybertruck, a Semi, a Roadster 2 és egyéb új típusok bevezetésével még tovább nőhet ez a szám.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!