Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milliónyi dízelét vonhatja ki a forgalomból a VW Csoport
A Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezetvédelmi, természet- és fogyasztóvédelmi szervezet megnyerte a Németországi Szövetségi Köztársaság és a Volkswagen Csoport elleni indított perét a Schleswig-Holsteini Közigazgatási Bíróság előtt.
A közigazgatási bíróság ítélete szerint a Volkswagen konszern számos régebbi modellje a dízelbotrány leleplezése után több mint nyolc évvel még mindig használ illegális hatástalanító eszközöket. A bíróság kimondta, hogy a KBA által 2016-ban 62 különböző, EA189-es motorral szerelt régebbi járműmodellre adott jóváhagyások jogellenesek. Az engedélyt nem kellett volna megadni, mert az úgynevezett termikus ablak használata a kipufogógáz-visszavezetésben jogosulatlan hatástalanító berendezés.
„A dízelmotoros járművek kipufogógáz-tisztításának mínusz 15 és plusz 40 Celsius-fok között kell működnie” – mondták a bírák. A kipufogógáz-tisztítást 10 Celsius-fok alatt 15 percnyi üresjárat után vagy 1000 méteres magasság felett csökkentő vagy teljesen kikapcsoló berendezések használata tehát nem megengedett.
Milliónyi autót vonhatnak ki a forgalomból
A DUH most a hardver utólagos leszerelésének azonnali elrendelését vagy az autók forgalomból való kivonását kéri - mindezt az ügyfelek kártalanításával, amit az autógyártó állna. A DUH feltételezése szerint körülbelül 8,6 millió olyan dízeljármű közlekedik a német utakon, amik hasonlóan jogosulatlan hatástalanító eszközökkel vannak ellátva.
Az ítélet teljes indoklása még nem áll rendelkezésre, a döntés pedig még nem jogerős. Az ügy alapvető fontossága miatt a bíróság már engedélyezte a fellebbezést a Schleswig-Holsteini Legfelsőbb Közigazgatási Bírósághoz, valamint egy további fellebbezést a Szövetségi Közigazgatási Bírósághoz – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!