Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megtankolták e-üzemanyaggal az első Porschét
A Porsche megnyitotta a szintetikus üzemanyagokat gyártó kísérleti üzemét Chilében. A projekt keretében a szélenergiából állítanak elő szintetikus üzemanyagot, ám ahhoz, hogy ez alternatíva legyen az elektromos autók számára, fel kell gyorsítani a folyamatot.
Megkezdte a szintetikus üzemanyagok gyártását Chile déli részén a Porsche. A chilei energiaügyi miniszter jelenlétében a sportautó-gyártó hivatalosan is megnyitotta a „Haru Oni” kísérleti üzemet Punta Arenas városában. A Porsche beszerzési vezetője, Barbara Frenkel és Michael Steiner fejlesztési vezető az első adag helyben előállított üzemanyaggal megtankolt egy 911-est.
„A Porsche két E-re támaszkodik: az elektromobilitásra és az e-üzemanyagokra” - mondta a megnyitón Barbara Frenkel. Az e-üzemanyagok (vagy szintetikus üzemanyagok) használata csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. A kísérleti üzemével a Porsche vezető szerepet játszik ebben a technológiában.
Nem túl nagy mennyiség a kísérleti fázisban
A kísérleti szakaszban a tervek szerint Chilében évi 130 ezer liter szintetikus üzemanyagot állít elő a Porsche, amit különleges projektekben - így a Porsche Mobil 1 Supercupban és a Porsche Experience Centerekben - használnak fel. A kísérleti szakasz után a chilei projekt volumene várhatóan eléri az évi 55 millió litert az évtized közepére. Körülbelül két évvel később a kapacitás már 550 millió liter lesz.
A Porsche szerint Dél-Chile ideális feltételeket kínál az e-üzemanyagok gyártásához. A szél az év 270 napján erősen fúj, így a szélturbinák teljes kapacitással működhetnek, míg Punta Arenas is nagyon közel van a Magellán-szoroshoz. Cabo Negro kikötőjéből a szintetikus üzemanyag a világ minden tájára szállítható és a meglévő infrastruktúrán keresztül elosztható – írja az Automobilwoche.
Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!