Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mégsem telepíti az USA-ba akkugyárait a VW
Thomas Schmall, a Volkswagen technológiai vezetője cáfolta azon következtetések helyességét, melyek szerint a vállalat az Európába tervezett akkumulátorcella-gyárak egy részét, köztük a potenciálisan Magyarországon felépítendőt az Egyesült Államokba telepítheti végül.
Nemrég a Financial Times arról számolt be, hogy a VW befagyasztotta a kelet-európai akkugyárával kapcsolatos terveit, és azt végül Lengyelország, Csehország, Szlovákia vagy Magyarország helyett az Egyesült Államokban építheti fel. A VW a hírt úgy kommentálta akkor, hogy bár tartják magukat korábbi terveikhez, azokhoz szükségük van „a megfelelő keretfeltételekre”, hozzátéve, hogy megvárják „mit fog hozni az EU-s Zöld Megállapodás.”
A konszern korábban 2030-ig hat darab, összesen 240 gigawattóra kapacitású akkumulátorcella-gyár Európában felépítését jelentette be, most azonban úgy tűnt, hogy azok egy részét – nem csak a kelet-európait – az Egyesült Államokba telepítheti, hacsak nem kap az ottanihoz hasonlítható pénzügyi támogatást Európától.
Schmall most azonban közölte, hogy csupán félreértésről van szó, és nem akarnak beruházásokat a tengerentúlra vinni, a támogatások mértéke csupán a gyárak számát befolyásolja. A Reuters szerint úgy fogalmazott: „Tartjuk magunkat a 240 gigawattórához. Az, hogy hat vagy öt gyárra lesz szükségünk, az országok támogatási stratégiájától függ.”
Nagy győzelem lett volna az USA-nak
A technológiai vezető cáfolatáig úgy tűnt, hogy a VW akkumulátorgyárai azok közé a beruházások közé tartozhatnak, melyeket az USA a klímabarát beruházásokat anyagilag támogató inflációcsökkentési törvénnyel el fog vonzani az öreg kontinensről.
Schmall szerint az eddigi három bejelentett európai akkugyárukkal – a salzgitterivel, a Valenciában felépülővel és a Northvolt svéd üzemével – egészen 2028-ig fedezni tudják igényeiket. Egy negyedik gyár építését nem szükséges 2025 előtt elkezdeniük – tett hozzá.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!