Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megnyitotta kapuit a BMW legújabb landshuti üzeme
A BMW alsó-bajoroszági Landshut-ban található gyárát tovább bővítették. A több tízmillió eurós beruházás keretein belül egy csúcstechnológiás alkatrészek gyártására képes üzemet nyitottak meg, ahol többek közt a BMW iNEXT modell fejlesztései is zajlanak.
A napokban a BMW landshuti telephelyén egy új gyártóüzemet nyitottak meg. Itt fogják gyártani a 2021-ben debütáló BMW iNEXT ikonikus hűtőrácsait. A BMW iNEXT a BMW első tisztán elektromos járműve, amelyet teljesen automatizált vezetéshez terveztek.
A lanshuti telephelyen több mint 50 milliót fektettek a fejlesztésekbe, így a BMW iNEXT és más csúcstechnológiás modellek alkatrészeit is el tudják készíteni az üzemben.
Házon belüli gyártás az innovatív megoldások érdekében
Az automatizált technológia a német ipar számára egy hatalmas lehetőség – a jövőorientált technológiák fejlesztésével a piacon hatalmas előnyre lehet szert tenni. A landshuti üzem fejlesztésével így az alsó-bajorországi telephely a márka egyik innovációs központjává válik.
Andreas Wendt, a BMW igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a nagy mértékben automatizált vezetés mellett a jövő mobilitását az elektromos technológia és a digitalizálás fogja jellemezni – a BMW iNEXT pedig a felsorolt technológiák megtestesítője csak úgy, mint landshuti telephely.
Csúcstechnológiás alkatrészek széles választéka
A BMW iNEXT úgynevezett vese-hűtőrácsát a landshuti technológiai központban fejlesztették ki, mely az ágazat átalakulásának szimbólumává vált. A tökéletesen megtervezett és gyártott hűtőrács elengedhetetlen az automatizált vezetéshez, ugyanis lehetővé teszi a kameratechnika, a radarfunkciók és a szenzorok integrálását a fejlett járművezetői segédrendszerekbe.
A rácson kívül más alkatrészeket is gyártanak majd az üzemben, például az utastérhez vagy az elektromos hajtáshoz, emellett szerkezeti alkotóelemeket is készítenek majd az üzemben.
Versenyelőny és iparosítás mesterfokon
Wolfgang Blümlhuber, a beszerzési és beszállítói hálózatért felelős szakember szerint a házon belüli fejlesztéseknek és a technológiai központnak köszönhetően a márka valódi előnyt élvezhet versenytársaival szemben a piacon – amellett, hogy a BMW rendelkezik a megfelelő iparosítási képességekkel, stratégiai szempontból kritikus technológiák fejlesztésére képes és ezzel egyidőben megbízható külső partnerei és beszállítói is vannak.