Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megmenekült az eltűnéstől a JLR ikonikus V8-as erőforrása
Miután a Jaguar Land Rover számos modelljében használt AJ V8 benzines erőforrás jövője tavaly bizonytalanná vált, a brit autógyártó megerősítette, hogy a jelenleg még a Ford által gyártott motort a jövőben saját maga fogja készíteni.
A többek között az új Land Rover Defenderbe is beépítésre kerülő erőforrás 1996 óta a Ford Bridgentben található üzemében készül. A motor jövője azonban bizonytalanná vált miután az amerikai vállalat 2019 nyarán bejelentette, hogy 2020 szeptemberében bezárja a létesítményt. A JLR nemrég azonban közölte, hogy az általuk tervezett AJ termelését a Birmingham melletti Wolverhampton városába fogják áttelepíteni, további részleteket azonban egyelőre nem közöltek.
A bridgendi üzem jelenleg már csak a JLR megrendelésére termel. A nyolchengeres motor gyártása a szükségesnél magasabb volumenben zajlik, hogy megfelelő nagyságú készlet álljon rendelkezésre, míg a termelést áthelyezik a brit autógyártó telephelyére.
Hivatalosan meg nem erősített értesülések szerint a már harmadik generációjában lévő AJ termelése még három-öt évig fog folytatódni, vélhetően addig, amíg bevezetésre nem kerülnek az EU új, szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékei.
Még korai lenne lemondani a V8-ról
Az Autocar cikkéből továbbá kiderül, hogy miután az AJ gyártását véglegesen leállítják, a JLR valószínűleg a BMW V8-as erőforrását fogja használni. Bár a V8-as hengerelrendezésű motorok iránti kereslet Európában hanyatlóban van, az USA-ban és a Közel-Keleten egyelőre nem figyelhető meg hasonló tendencia, ami magyarázattal szolgál arra, hogy a JLR miért ragaszkodik használatukhoz.