Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megjárattuk a Mercedes bajnokcsapatát
Rengeteg lóerő, hihetetlen teljesítmény, gyönyörű vonalvezetés, káprázatos színek – ez röviden az AMG. Magyarország legnagyobb és legerősebb AMG-flottáját a Pappas Auto AMG Performance Touron próbáltuk ki.
A hazai AMG paletta húsz kiemelkedő járművével ismerkedtünk meg a kiskunlacházi repülőtéren, kezdve az A 35-től a C 63S-en át az S 63 4MATIC Coupéig. Az egyedülálló program részeként a száguldás szerelmesei időmérő szlalomozásban tesztelhették a többszáz lóerős démonokat, ahol nem csak a várva várt C63 S, E 53 AMG Coupé és C 43 AMG teljesített kiválóan, de sokak meglepetésére a napsárga AMG A 35 4MATIC is kiválóan szelte a pályát.
A dinamikus szekció második állomásaként a versenypályán végrehajtott gyorsulási teszten a résztvevők első kézből tapasztalhatták, hogyan pörögnek fel a motorok és gyorsulnak ezek a csodajárgányok másodpercek alatt 100 km/h-s sebességre (és annál is tovább) és hogyan veszik mégis könnyedén a legnagyobb kanyarokat. Többek között AMG GT C Roadster, AMG C63 S, AMG GT4 53 és 63, valamint AMG S 63 várták, hogy teszteljék gyorsulásukat és tapadásukat.
A rendezvényen a legnépszerűbb Mercedes terepjárók is képviseltették magukat, melyek terepen bizonyították, hogy nem csak városi kocsikázásra születtek. A G500, AMG G63, valamint GLE 300d modellek offroad üzemmódjának tesztelésére kiváló helyszínnek bizonyultak a környék lankái. Utóbbi esetében a lejtmenet vezérlő (DSR – Downhill Speed Regulation), míg a G osztályoknál a felező differenciálmű (lowrange) segített a domboldalról való lejutásban.
Az AMG Performance Tour programjában az élményautózáson túl a legújabb innovációk bemutatásának is jutott hely. A Mercedes legújabb, szélesebb közönség számára is elérhető önvezető technológiai újítását ismertették. Habár a parkolás asszisztens nem újkeletű fejlesztés az autógyártóknál, de a CLS 450-est most már NFC-vel (Near-Field Communication) is ellátták, melynek lényege, hogy a parkolásnál a jármű mobillal irányítható. Az aktív parkolásasszisztens parkolóhely-keresésnél, valamint be- és kiparkolásnál is segíti a vezetőt, automatikusan bekormányozva a gépkocsit a párhuzamos vagy keresztirányú parkolóhelyekre. A manőver most már akár iPhone-ról is vezérelhető úgy, hogy a sofőr nem tartózkodik a járműben. Fontos azonban megjegyezni, hogy az önvezető járműveknél továbbra is a tulajdonost terheli a felelősség abban az esetben például, ha távvezérlésben balesetet okoz.
Összességében az AMG-k mindegyikéről elmondható, hogy kifogásolhatatlan minőségű a külső-belső kivitelezésük, hihetetlenül gyorsak, a modellek széles palettája elérhető, így mindenki talál a maga igényeinek megfelelő modellt, akár pályára, akár terepre.