Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megállapodott a Renault a szakszervezetekkel
A franciaországi gyárait, dolgozóit és termelését érintő, átfogó megállapodást írt alá három évre előre a Renault a szakszervezeteivel. A cél a megegyezés értelmében kilenc új, többségében elektromos modell kifejlesztése és gyártása Franciaországban, évi 700 ezres darabszámban.
A három szakszervezettel aláírt megállapodás részét képzi, hogy 1700 dolgozónak önszántából távoznia kell a cégtől, főleg mérnöki és műszaki támogatási pozíciókból, cserébe más területekre 2500 új ember érkezik 2024-ig. A tervek szerint 10 ezer tréninget és továbbképzést kell tartania a gyárnak, érintve az összes szakterületet.
Az új modellek egyike a Renault Trafic, amelyet állítólag 2022-ben fognak bemutatni, és a Sandouville-ben található üzemben fognak gyártani. A Renault elektromosautó-gyártásának fő helyszínei a márka elektromobilitással foglalkozó, nemrég indított divíziója, az ElectriCity gyárai lesznek Douai, Maubeuge és Ruitz városokban, Észak-Franciaországban. Douai-ben a Mégane E-TECH Electric és a Renault 5 Electric készül majd, Maubeuge-ben pedig az elektromos Kangoo.
Franciaországba tömörülnek a legfontosabb feladatok
A gyártó szerint az ElectriCity megbízást kapott egy elektromos SUV és egy, még ismeretlen modell gyártására a jövőben, a Dieppe-ben található gyár pedig egy – valószínűleg elektromos – Alpine modellt gyárt majd. Utóbbi egy lesz a 2030-ig betervezett 30 új Alpine modell közül. A 100 kilowattos villanymotorokat és a hozzájuk tartozó teljes értékláncot a cléoni Renault-gyár készíti majd.
Az új technológiák fejlesztése is jórészt Franciaországban történik majd. A Renaulution fantázianevű tervvel összhangban futnak majd a most megkötött megállapodás céljai, így az elektromos és összekapcsolt autók tervezéséhez, valamint a jövő mobilitási szolgáltatásainak megalkotásához szükséges munkaerő Franciaországban fog koncentrálódni, és az ezeken dolgozó alkalmazottaknak helyet adó létesítményeket 2025-ig biztosan nem zárják be — írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!