Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még magasabbra törne a Porsche
A Porsche tavaly ősszel óriási sikerrel léphetett tőzsdére, az idei évet kiváló eredményekkel kezdhette és nyereségessége eléri az irigylésre méltó 18 százalékot. A vállalat vezérigazgatója, Oliver Blume azonban nem elégszik meg ennyivel, és szeme előtt már a következő célok lebegnek.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az első negyedévben közel ötödével növelte eladásait a stuttgarti sportautó-gyártó, nyeresége pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedett.
Ezenkívül a 2022 szeptemberi tőzsdei bevezetés óta a vállalat részvényárfolyama 36 százalékkal nőtt. Sok más elmúlt években tőzsdére lépett autógyártó, mint a Canoo, a Lucid, a Polestar vagy a Rivian számára papírjaik kereskedelembe bocsátása már nem ilyen sikertörténet.
A Porsche 75. születésnapjának ünnepi ceremóniáján Blume a jó szereplést a kiváló, évekig tartó előkészületeknek tulajdonította, amikkel kivárták a megfelelő alkalmat. „Öt évvel ezelőtt a Porsche nem tudott volna tőzsdére lépni, most jött el a megfelelő pillanat” – mondta a cégvezető.
Piaci rést töltenének ki az SUV-piacon
Blume a sikerekkel nem elégszik meg, és azokra építve tovább javítana a Volkswagen konszernhez tartozó márka teljesítményén. „Úgy irányítjuk a vállalatot, mint egy sportcsapatot. Egy siker után arra koncentrálunk, hogy mit tudunk még tenni… megindulunk a következő cél felé.”
A célok egyike a 18 százalékos bevételarányos jövedelmezőség 20 százalékra javítása. Ezt szolgálhatja egy új luxus SUV is, amivel egy számára új szegmenst céloz meg a Porsche. „Úgy látjuk, hogy a luxus SUV-k szegmense meglehetősen nagy, és jelentős fejlődési lehetőséget tartogat a jövőre nézve, emellett magas árréssel rendelkezik” – indokolta a választást Blume, hozzátéve, hogy onnan még hiányzik egy „nagyon sportos” típus.
A 2027-től kapható új modellről, mely K1 kódnéven fut egyelőre, először márciusban beszélt a Porsche. A jármű nagyobb lesz, mint a Cayenne, erős sportos karakterrel fog rendelkezni, ugyanakkor valódi luxusautó is lesz egyben.
Továbbá ismert, hogy a hajtása teljesen elektromos lesz, míg Blume az általános dizájn tekintetében figyelmeztetett, hogy az kissé szokatlannak hathat majd: „Meg fognak lepődni a dizájn láttán” – mondta.
Kulcskérdés a szoftver
Blume azt is megosztotta, hogy a K1 rendszerei és szoftverei az autó egyedi „technológiai profilját” fogják alkotni. A szoftverek fontossága azt is jelenti, hogy a Porschének további szoftvermérnökökre van szüksége, nem is kevésre: a vállalat jelenleg több mint ezer műszaki pozícióba keres embert, és ezek egy meghatározó része szoftverekhez kötődik. Blume szerint a szoftverek egyre inkább a Porsche identitásának szerves részeivé válnak
Az Autoblog cikke szerint az új SUV mellett a Porsche kínálata egy szuperautóval is bővülhet. Az évfordulós rendezvényen leleplezett Mission X a márka eddigi leggyorsabb autójának készült, és Blume ígérete szerint nemsokára kiderül, hogy gyártásba viszik-e az egyre inkább SUV-eladásokból élő brand sportautós énjét erősítő járművet.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!