Gyártók Még az elektromos hajtásra is a Skyactiv motorral válaszol a Mazda

Még az elektromos hajtásra is a Skyactiv motorral válaszol a Mazda

autopro.hu/Sz.K. | 2018.02.04 06:33

Még az elektromos hajtásra is a Skyactiv motorral válaszol a Mazda

A Mazda olyan benzinmotort fejleszt, mely elmondása szerint ugyanolyan környezetbarát lesz, mint az elektromos motorok – legalábbis amikor az energiatermelésről van szó.

Hirdetés

A japán vállalat meghajtásokkal foglalkozó igazgatója Tokióban egy autóipari konferencián mutatta be Skyactiv-3-nak elnevezett jövőbeli motortechnológiáját.

Az elnevezés azt is mutatja, hogy a Mazda már további generációkon is dolgozik a Skyactiv motorok közül. Az első generáció, a Skyactiv-G 2011-ben debütált, az X-nek elkeresztelt második pedig 2019 márciusának utolsó napján fog piacra kerülni.

A Mazda videója bepillantást enged az új, Spark-vezérelte kompressziós gyújtástechnológiába, mely a dízelhez hasonló jobb üzemanyag-gazdálkodást kínál, de károsanyag-kibocsátási problémák nélkül

Ezután a gyártó a meghajtások hőhatékonyságára fog még nagyobb fókuszt helyezni. Ha 27-ről 56 százalékra tudja növelni hőhatékonyságát harmadik generációs Skyactiv motorjával, az elektromos autókéhoz hasonló emissziós értékeket érhet el, mondta el Mitsuo Hitomi, a vállalat meghajtásokkal foglalkozó igazgatója. A számok a Mazda jövendőbeli motorjának értékeit hasonlítják az elektromos autók energiafelhasználásával. A gyártó mérései tartalmazzák a széndioxidot, mely az elektromos autók meghajtására létrehozott elektromosság folyamatából származik. Ezzel szemben a belsőégésű motorral szerelt járműveknél bekalkulálják az olaj elégetéséből származó károsanyag-kibocsájtást és a benzin finomítását is.

A Mazda számításai azt erősítik, hogy ha egyszer minden aktivitás mérve lesz, néhány elektromos autó károsabb lesz, mint néhány üzemanyagtakarékos, benzines autó.

A vállalat úgy tartja, negyedével csökkentheti a széndioxid-kibocsátást, mely a Mazda benzines motorjainak valós körülmények közötti forrástól kerékig energiafelhasználását összehasonlíthatóvá teszi az elektromos hajtáséval, ami elektromosságát a cseppfolyósított földgáz elégetéséből szerzi.

Hitomi nem jelölt meg konkrét időpontot a Skyactiv-3 technológia bevezetésére, de elmondta: a belsőégésű motorok új erőre kaphatnak ennek köszönhetően.

Kiemelt Partnereink