Gyártók Már érkeznek a Hyundai üzemanyagcellás teherautói

Már érkeznek a Hyundai üzemanyagcellás teherautói

autopro.hu/V.M. | 2020.07.12 04:20

Már érkeznek a Hyundai üzemanyagcellás teherautói

Fotó: Hyundai Newsroom

A Hyundai nemrég megkezdte a világ első sorozatgyártásba került üzemanyagcellás nehéz tehergépkocsijának, a XCIENT Fuel Cell első tíz darabjának Svájcba szállítását, ahol szeptembertől elkezdik azok átadását a megrendelőiknek.

Hirdetés

A Hyundai az idén ötven, 2025-ig pedig összesen 1600 darabot készül készíteni az úttörőnek számító járműből. In Cheol Lee, a Hyundai Motor haszonjármű divíziójának vezetője elmondta, hogy a világ első sorozatgyártott tüzelőanyag-cellás autójának, az ix35-nek a bemutatását követően, a Hyundai most a több évtizedes tapasztalatára, valamint a világszínvonalú üzemanyagcellás technológiájára és gyártási képességére támaszkodva segíti a hidrogén alkalmazásának térnyerését a teherjármű-szektorban.

A 19 tonna össztömegű XCIENT Fuel Cell hajtásáról kettő darab 95 kilowattos üzemanyagcella-köteg gondoskodik, melyek hét darab, összesen 32,09 kilogramm hidrogén tárolására képes tartályból kapják a nagynyomáson tárolt gázt. A jármű egy töltéssel mintegy 400 kilométer megtételére képes az összesen 36 tonnás, hűtő felépítményből és pótkocsiból álló konfiguráció esetében, az újratöltés pedig 8-20 percbe telik.

A Hyundai jelenleg egy nagyobb teljesítményű, 1000 kilométeres hatótávval bíró kamionon is dolgozik, amit többek között más európai piacokra és Észak-Amerikába szánnak.

Svájc ideális feltételekkel szolgál

2019-ben a Hyundai Motor a svájci, hidrogén használatán alapuló megoldásokat fejlesztő H2 Energyvel közösen megalapította a Hyundai Hydrogen Mobility céget, amin keresztül a svájci szállítmányozók lízingelhetik majd a hidrogénhajtású teherautóikat, lehetővé téve számukra a kezdeti beruházás megspórolását.

Az egyik ok, amiért a Hyundai Svájcot választotta, a zéró kibocsátású teherjárművek útadómentessége, ami majdnem teljesen ki is egyenlíti a szállítási költségek, dízeles és hidrogénes járművek esetében fennálló különbségét. Svájc mellett szólt továbbá a vízerőművek elektromos áram termelésében betöltött nagy szerepe, ami lehetővé teszi, hogy a hidrogént zöld forrásból származó árammal állítsák elő.

A svájci projekt valódi beindulását követően a Hyundai más európai országokban is elkezdené a XCIENT Fuel Cell kínálását.

Stratégiai távlatok

A Hyundai mobilitási stratégiájának fontos része a kibocsátásmentes mobilitás. A XCIENT Fuel Cell teherautók mellett a koreai vállalat sorozatban gyártja a NEXO második generációs üzemanyagcellás SUV-t is. 2025-re az autógyártó globálisan évi 670 ezer elektromos jármű, közte 110 ezer hidrogénhajtású modell értékesítésével számol.

2018 decemberében a Hyundai Motor Csoport bejelentette az „Üzemanyagcella Vízió 2030” tervét, mely részként 2030-ra évi összesen 700 ezer, gépkocsi, hajó, vonat, drón, illetve statikus generátor gyártásához használható tüzelőanyag-cellás rendszer előállításához kellő kapacitással fog rendelkezni.

Kiemelt Partnereink