Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magabiztos a Suzuki
A japán Suzuki Motor friss közleménye szerint a globális gazdasági visszaesés ellenére sem Japánban, sem pedig a Suzuki számára kulcsfontosságú indiai piacon nem csökkent az autók iránti kereslet, így a vállalat magabiztos.
A Suzukinak június végén körülbelül 200 ezer jármű volt a rendelésállománya hazai piacán, Japánban – mondta Nagao Masahiko, a Suzuki vezető tisztségviselője hozzátéve, hogy Indiában, ahol a cég a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik a személyautók piacán még jobb a helyzet, ott nagyjából 350 ezer autós rendelésállománnyal bír a Suzuki.
„Bár aggódunk a világgazdasági trendek miatt, a megrendelések zökkenőmentesen érkeznek, és a kereslet jelenleg nem csökken” - mondta.
Az április-júniusi negyedévben a Suzuki indiai eladásai 27,9 százalékkal 380 ezer járműre nőttek az előző év azonos időszakához képest. Japánban ugyanakkor 6,4 százalékkal visszaestek a Suzuki eladásai, elsősorban a chiphiány miatt.
Japán magabiztosság
A Suzuki megtartotta a 195 milliárd jenes (565 milliárd forint) üzemi eredményt mutató előrejelzését a március 31-ig tartó üzleti évre, mondván, hogy ezen a ponton még korai változtatni.
A világjárvány és az ukrajnai háború okozta válság és a globális nyersanyagárak megugrása világszerte kihívás elé állította az autógyártókat, sokan az előrejelzésük mérséklésével reagáltak az eseményekre – nem úgy a Suzuki, vagy éppen az első negyedévében alulteljesítő Toyota.
Azt gyártják, amit tudnak
A globális chiphiánnyal kapcsolatban nem bocsátkozott előrejelzésekbe a japán vállalat, a Suzuki szerint ugyanis még nem lehet megjósolni, meddig tart ez a helyzet. A félvezetőhiány okozta nehézségekre a vállalat úgy reagált, hogy a kevesebb chipet igénylő modellek gyártását részesíti előnyben.
A Suzuki tehát átállt olyan autók gyártására, amelyekhez nincs szükség annyi chipre. Ezeket Indiában állítják elő, és afrikai, valamint közép- és dél-amerikai piacokra értékesítik – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!