Gyártók Lenyomta az e-autók piacán a Teslát a VW

Lenyomta az e-autók piacán a Teslát a VW

autopro.hu/P.B. | 2023.08.08 16:21

Lenyomta az e-autók piacán a Teslát a VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

Őrségváltás történt a német elektromosautó-piacon: a Volkswagen megszerezte a vezető pozíciót a Teslától, miközben egyre színesebbé válik ez a szegmens Németországban a külföldi (elsősorban kínai) gyártók terjedésével.

Hirdetés

Az idei év első hét hónapjában 41.475 új, Volkswagen gyártmányú elektromos autót regisztráltak Németországban. A Tesla 2023-ban 40.289 autóig jutott, így a második helyre szorult, míg a harmadik jócskán lemaradva a Mercedes-Benz 20.613 példánnyal.

Vélhetően egy új modell, a még felfutási fázisban lévő új ID.Buzz billentette a mérleget a VW javára. Az év első felében 2279 darabot regisztráltak az autóból, majd csak júliusban 536-ot. A bestseller messze az ID.4 és sportosabb változata az ID.5 voltak, amelyekből együttesen az első hét hónapban 22.405-öt regisztráltak. Ezt követi az ID.3 13.647 autóval, az Upból 2943 példányt regisztráltak, a többiből összesen 198-at.

A Teslánál a Model Y egyértelműen dominál. A SUV-változat 29.829 regisztrációjával jóval megelőzte a Model 3 szedánt, amelyből 9045 fogyott. Ezzel szemben az első generáció nagyobb járművei, mint a Model S (855 darab) és a Model X (494 darab) csak alárendelt szerepet töltenek be Németországban.

Az első ötbe más külföldi nem fért be

Mint említettük, július végén a Mercedes a harmadik helyen állt 20.613 első regisztrációval. A csillagos márkát az Audi követi 16.786 autóval, míg a BMW 15.987 eladott elektromos autóval áll az ötödik helyen. Hatodik a Hyundai 15.411 tisztán elektromos autóval, a Fiat 11.159 regisztrációig jutott, ám figyelemreméltó, hogy ezt csak a 500e modellel érte el.

A KBA összesen 268.926 tisztán elektromos autót regisztráltak januártól júliusig a német piacon. Ehhez képest a belső égésű motorral szerelt autókból mintegy 1,64 millió fogyott.

Jönnek fel a kínaiak

Az elektromobilitás terjedésével a német piac színesebbé vált, főleg kínai gyártóknak hála. A SAIC leányvállalata, az MG például 11.638 regisztrációval rendelkezett, ennek csaknem felét a tisztán elektromos MG4 teszi ki. Az Ora márka Funky Cat modelljéből a kínai Great Wall Motors gyártó 831-et tudott értékesíteni, míg a globális piacon vezető szerepet betöltő BYD 632 újonnan eladott autóval rendelkezik Németországban az idén.

Említést érdemel a Geely leányvállalata, a Polestar is, amiből július végéig 4210 egységet regisztráltak Németországban. A Lynk and Co. márka, amely szintén a Geelyhez tartozik, 1878 autót értékesített. A Smart #1, amely a Mercedes és a Geely közös vállalkozásából jött létre, 2510 példányig jutott az első hét hónapban – írja az Automobilwcohe.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink