Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lendületbe jöhet a magyar buszgyártás – Több száz járművet gyártunk Iránnak
Egy nap alatt kétszer is a figyelem középpontjába kerültek a magyar buszgyártók. Egyrészt azért, mert megállapodás született arról, hogy az Ikarus Global Zrt. több száz autóbuszt szállíthat Iránba, másrészt pedig amiatt, mert az Ikarus Egyedi Kft. nyerte a Volánbusz Zrt. most lezárult közbeszerzési pályázatát.
Novemberben a 47. Autóbusz Szakértői Tanácskozás után írtunk róla, hogy köszönhetően a Nemzeti Autóbuszgyártási Cselekvési Tervnek és a volán társaságok, valamint a BKK igényeinek, hamarosan beindulhat a magyar buszgyártás. Az egykor szebb napokat látott ágazat kitörési pontjairól és a realitásokról akkor Vincze-Pap Sándorral, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökével beszélgettünk, aki azt mondta, a 2016-ban gyártott 150 darab buszról 2017-ben talán el tud mozdulni az ágazat 250-300 darabra.
Úgy tűnik, hogy a magyar autóbuszgyártás kezdi beváltani a hozzáfűzött reményeket. A magyar – iráni vegyes bizottság első ülése után ugyanis kedden a külgazdasági és külügyminiszter bejelentette, megállapodás született arról, hogy a Széles Gábor nevéhez köthető Ikarus Global Zrt. szállíthat több száz – információink szerint pontosan hatszáz – autóbuszt Teheránba. A Magyar Hírlapnak ezzel kapcsolatban nyilatkozott Bedő István, a társaság vezérigazgatója, aki elmondta, szándéknyilatkozatot írtak alá a hosszútávú együttműködésről, az első kétszáz járművet a tervek szerint itthon gyártanák, erről júliusig kell szerződést kötni. Az Ikarus szóló alacsonypadlós autóbuszokat szállít az iráni fővárosba, az Eximbank negyvenötmillió eurós hitelkeretet nyújt a szállítás lebonyolításához- tette hozzá.
Az Ikarus név jól csengett kedden egy másik megrendelés kapcsán is, annak ellenére, hogy az ebben érintett Ikarus Egyedi Kft. nem része az iráni megállapodásban főszereplő vállalatcsoportnak. A korábbi MABI-Bus, ma Ikarus Egyedi Kft. néven működő cég nyerte ugyanis meg a Volánbusz Zrt. közbeszerzési pályázatát, és így szállíthat le 180 új csuklós autóbuszt. Az Európai Unió hivatalos közbeszerzési lapjára, a TED-re hivatkozó Világgazdaság cikke szerint a tenderen négy pályázó vett részt: a nyertes mellett az MAN Kamion és Busz Kft., az EvoBus Hungária Kft. és a Scania Hungária Kft. A beszerzés becsült értéke 17,9 milliárd forint volt, de a szerződés szerinti végösszeg ennél jóval alacsonyabb, 15,3 milliárd forint lett. A beszerzés forrása vélhetően az a tőkeemelés, amelyet a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) hajtott végre a társaságban. A Volánbusz alaptőkéjét ugyanis nemrég emelték fel mintegy 18 milliárd forinttal.