Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leállt a Jaguar I-Pace gyártása
A Jaguar kénytelen időlegesen felfüggeszteni elektromos SUV-ja, az I-Pace gyártását. Az átmeneti üzemszünet oka, hogy Lengyelországban nem készül elegendő akkumulátor.
A Jaguar Land Rover egyelőre nem közölte, hogy a gyártást pontosan mikor állítják le, ahogy azt se, hogy ez az állapot meddig fog tartani. Amennyiben viszont a brit The Times értesülései helytállóak, az egyhetes leállás február 17-én kezdetét vette.
Most nincs szó koronavírusról
A Jaguar I-Pace akkumulátora az LG Chem lengyelországi, Wrocławban található üzemében készül, amely egyike a néhány európai, nagy termelőkapacitású akkumulátorgyáraknak. Az autógyártó és a koreai vegyipari vállalat már dolgoznak az ellátás helyreállításán. Bár nem lenne meglepő, de a Jaguar alkatrészhiánya nincs összefüggésben az ellátási láncokra egyre nagyobb veszélyt jelentő koronavírussal.
Az LG Chem által szállított 90 kilowattórás akkumulátorokkal a WLTP-teszt szerint az I-Pace 470 kilométert képes megtenni. Az elektromos szabadidőjárműből tavaly, a forgalmazás kezdetének évében 17 365 darabot adtak el, ezzel a márka negyedik legnagyobb számban értékesített modellje volt az F-Pace és E-Pace SUV-k, valamint az XE sportszedán után.
Hamarosan a 2018-ban megnyitott wrocławi üzemben fognak készülni a Ford Mustang Mach E elektromos SUV akkumulátorai is. Az idén érkező Ford modellbe a költségcsökkentés céljával ugyanolyan cellákat fognak építeni, mint a Ford Transit villanyhajtású változatába.
Nem csak a Jaguarnál van gond
Januárban az Audi kényszerült csökkenteni a munkaórákat belgiumi gyárában, miután megintcsak az LG Chem lengyel üzemében előállított akkumulátorok ellátásában adódtak fennakadások. Emiatt a Belgiumban készülő e-tron idei gyártási darabszámát a korábban tervezett 5700-ról 4100-ra redukálták – írta az Automotive News Europe. Az előző hónapban derült ki az is, hogy akkumulátorhiány miatt a Mercedes-Benz felére csökkenti az EQC idei évre tervezett gyártási mennyiségét.