Gyártók Küszködtek a gyártók szeptemberben

Küszködtek a gyártók szeptemberben

autopro.hu/H.J. | 2018.10.17 06:00

Küszködtek a gyártók szeptemberben

Döcögősen indult a szeptember több gyártónak is: az USA vámháborúja, a közelgő Brexit és az új WLTP szabvány bevezetése is közrejátszott az értékesítések csökkenésében. Többek között az Audinál sem valószínű, hogy pezsgőt bontottak.

Hirdetés

A Jaguar Land Rover október 22-től két hétre bezárja Egyesült Királyságban működő egyik üzemét, ezen kívül birminghami gyára októbertől decemberig háromnapos munkahetet vezetett be arra hivatkozva, hogy egyensúlyban tartsák termelésüket. A kényszerleállások több tényezőnek is tulajdoníthatók. Az Egyesült Államokkal folyó kereskedelmi harc megszorításai miatt mintegy felére csökkentek a márka értékesítései Kínában. A gyártó arra is felhívta a figyelmet, hogy a brexit hatással lesz az Európai Unió országaival folytatott korlátlan és szabad kereskedelemre.

Az Audi európai értékesítései szeptemberben 56 százalékkal estek vissza, mivel az új WLTP eljárás bevezetése ideiglenesen igencsak leszűkítette aktuálisan értékesíthető termékpalettáját. A szeptemberi szállításokat nem segítették a raktárban porosodó korábbi modellek és az üres szalonok sem. Globálisan mintegy 22 százalékos visszaesést kellett elkönyvelnie a márkának. Leginkább a német értékesítések csökkentek közel 69 százalékkal, ezt követi Spanyolország (60%), az Egyesült Királyság (53%), Franciaország (53%) és Olaszország (52%).

A Mercedes értékesítése az ősz első hónapjában 8 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A gyártó szintén az új WLTP szabályozásra hivatkozik, ám a stuttgartiak esetében egyes típusok épp zajló modellfrissítése is szerepet játszhat az eladások visszaesésében. A Daimlerhez tartozó Smart márka sem szerepelt fényesen szeptemerben, értékesítése 15 százalékkal szűk 11 ezer modellre csökkent. Globálisan a Daimler már nem panaszkodhat, hisz bár Európában 2018 első kilenc hónapjában 4,7 százalékos értékesítési mínusz értek el, ugyanebben az időszakban Kínában 13 százalékos növekedéssel számolhattak.

A Volkswagennek az Egyesült Államokban az Atlas és Tiguan városi terepjárók iránti hatalmas érdeklődés ellenére is visszaeséssel kellett számolni a német gyártónak. Szeptemberben a tengerentúlon a német gyártók közül csak a BMW és a Porsche tudott növekedést felmutatni.

Kiemelt Partnereink