Gyártók Kupésított SUV-ként érkezik az új Peugeot 408

Kupésított SUV-ként érkezik az új Peugeot 408

autopro.hu/V.M. | 2022.06.23 04:20

Kupésított SUV-ként érkezik az új Peugeot 408

Fotó: Stellantis Global Newsroom

Még a 2023-as piacra lépése előtt a Peugeot leleplezte az új 408-ast. A francia gyártó a saját kínálatában és az autóipar történetében is egyedülállóként hivatkozik a típusra, ami konvencionális, hibrid és tisztán elektromos hajtással egyaránt kapható lesz.

Hirdetés

A Peugeot fastback-nek írja le kupésított SUV-ját, amit egyébként saját maga nem kategorizál szabadidő-autóként a hivatalos sajtóközleményében. Formavilágával és dizájnelemeivel, mint a szemfogra emlékeztető fényszóró-elrendezés elől, illetve a három karmot mintázó fények a hátsó lámpatesteken, a 408 hasonul a Peugeot más modelljeihez, azonban csak annyira, hogy közben – főleg a kupésított tetővonalnak köszönhetően – megőrizze egyediségét.

Érdekesség, hogy a 408-as hűtőmaszkján már a Peugeot új, oroszlánfejet ábrázoló márkajelzése fedezhető fel. Szintén érdemes egy pillantást vetni a húsz colos könnyűfémfelnikre, amik szokatlan dizájnjukkal dinamikusságot sugároznak.

Nem lesz dízel

A 408-ból kettő plug-in hibrid változat és egy benzinmotoros létezik. A hálózatról tölthető hibrid variánsokban egy első kerekeket hajtó 112 lóerős elektromos motor és egy 1,6 literes benzinmotor dolgozik, változattól függően együttesen 182 és 228 lóerő összteljesítményt nyújtva. Az egyelőre nem ismert, hogy csak az elektromos hajtást használva hány kilométert tehetnek meg a plug-in hibrid 408-asok.

Fotó: Stellantis Global Newsroom

A konvencionális hajtásláncok kínálatát egy 1,2 literes, 132 lóerős benzinmotor adja. Hasonlóan a plug-in hibridekéhez, ez is egy nyolcfokozatú sebességváltóhoz csatlakozik.

A Peugeot nem említi, hogy manuális sebességváltó is elérhető lenne a jövőben, és úgy néz ki, a dízelmotorról is le kell mondaniuk az érdeklődőknek. Ugyanakkor a 408 teljesen elektromos hajtáslánccal is készülni fog – ezt a variánst később tervezi bemutatni a Peugeot.

Tágas beltér, fejlett vezetéssegédek

A 408 teljes hossza 4,69 méter, tengelytávja pedig 2,79 méter. A Peugeot ígérete szerint a kompakt modell „rendkívül tágas hátsótérrel rendelkezik”, ahol az utazást a 188 milliméteres lábtér teszi még kényelmesebbé. A csomagtér 536 liter térfogatú, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig 1611 literre növelhető.

Fotó: Stellantis Global Newsroom

A mérnökök összesen hat kamerát és kilenc radart építettek az autóba. Ezekre támaszkodva többek között a vadakat és gyalogosokat érzékelő éjjellátó, valamint egy 75 méteres hatótávolsággal rendelkező holttérfigyelő asszisztens fogja segíteni a vezetőt.

A 408 először a franciaországi Mulhouse-ban fog készülni az európai piac számára, majd röviddel később Kínában is megkezdik majd gyártását a helyi vásárlók számára. Az ázsiai országban egyébként már ma is kínálnak egy Peugeot 408-at egy négyajtós szedán képében.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink