Gyártók Komoly ugrást vár az e-autók eladásaiban a GM

Komoly ugrást vár az e-autók eladásaiban a GM

autopro.hu/D.Á. | 2024.02.01 07:21

Komoly ugrást vár az e-autók eladásaiban a GM

Fotó: Chevrolet Pressroom

Az elektromos autók eladásainak gyorsulása lassult – ahogyan a legtöbb új terméké szokott –, de a General Motors vezetői úgy tervezik, hogy 2024-ben nagyjából a háromszorosára fognak nőni a vállalat elektromos autóinak eladásai az idei évhez képest, köszönhetően az új modelleknek, amelyek idén érkeznek a szalonokba.

Hirdetés

Miután a detroiti vállalat várakozáson felül teljesített a negyedik negyedéves profitját illetően, a vezérigazgató, Mary Barra elmondta, csapata szerint 200 és 300 ezer közötti darabszámban gyártanak és szállítanak ki elektromos autókat 2024-ben a Chevrolet, a GMC, a Cadillac és a BrightDrop márkák között szétosztva. 2023-ban a vállalat összesen 75.883 elektromos autót adott el.

Az elektromos autók nagy felvevőpiacán, Kaliforniában, ahol az akkumulátoros elektromos autók az eladások 21 százalékát fedték le, a GM a gyártók között a második helyen állt 5 százalékos piaci részesedéssel. A Tesla továbbra is dominálja ezt a piacot a maga 60 százalékával, de ez 2022-höz képest 10 százalékponttal kevesebb már, mióta többek között a Chevrolet Bolt megjelent a Tesla konkurenseként.

Még nincs kőbe vésve az elektromosság

Ugyan számos előrejelzés szerint 10 százalékra fog nőni az elektromos autók részesedése az amerikai autópiacon a tavalyi 7 százalék után, Barra elmondta, a GM be fog vezetni plug-in hibrideket az észak-amerikai kínálatába, és a termelés visszafogására is fel van készülve. Barra azt is megemlítette, hogy úgy hiszik, a helyzetük a versenyben javulni fog az év során, ahogyan az új modelljeik megjelennek. Azonban, ha a keresleti viszonyok megváltoznak, a GM kihasználja a gyártási kapacitásának rugalmasságát, és több belső égésű motoros modellt fognak gyártani elektromos helyett.

A plug-in hibridek bevezetéséről Barra annyit mondott, hogy segítenek megugrani a szigorú szövetségi üzemanyagtakarékossági célokat az Egyesült Államokban. A General Motors számos piacon árul plug-in hibrideket az óceán túloldalán, ráadásul a technológia egyik éllovasa volt az elmúlt évtizedben a Chevrolet Volt megjelenésével, amelynek aztán az érdeklődés hiányában leállították a gyártását öt éve.

Megtérülőbb e-autók, ellenállás az árversennyel szemben

A magasabb előre jelzett elektromos autós eladások, a hatékonyabb gyártási folyamatok és az egyre alacsonyabb anyagköltségek segítenek a profitmaximalizálásban. A vállalat pénzügyi igazgatója, Paul Jacobson megjegyezte, az elektromos autók és a belső égésű motoros társaik gyártásának rugalmas megszervezésével igyekeznek biztosítani az e-autók árait. A piacvezető Tesla, amely tavaly 560 ezer autót gyártott, egyre lejjebb szállította az árait a kereslet fenntartása érdekében. Jacobson elmondta, a cég úgy érzi, jó úton járnak.

2023 negyedik negyedévében a GM nettó 2,1 milliárd dollár nyereséget termelt a majdnem 43 milliárd értékű eladásai után, amelyet némileg visszavetett a United Auto Workers szakszervezet sztrájkja, amelyet novemberben sikerült megegyezéssel zárni. A teljes évben 172 milliárd dollárnyi eladásból 10,1 milliárd profit származott. Barra és Jacobson 9,8 és 11,2 milliárd közötti nyereséget prognosztizálnak az idei évre, ami jóval több, mint amire az elemzők számítanak. Egy jól ismert befektető, Gary Black az X közösségimédia-platformon beszélt arról, hogy a fenti eredmények ismeretében ostobaság volt arról beszélni, hogy a Tesla árcsökkentései veszélyt jelentenek a hagyományos gyártók nyereségességére. Számos egyéb befektető egyetért Black-kel, és a tőzsde is csak megerősíti őket – áll az IndustryWeek cikkében.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink