Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kívül van légzsákja egy autonóm szállítóautónak
A Nuro névre hallgató, kis méretű, önvezető kiszállítójárművet a védtelen közlekedőket védeni hivatott légzsákkal látta el a gyártó egy partnere, az Autoliv. Utasok híján belső légzsákra nincs szükség, de a jármű elején nyíló külső egység jól jöhet egy balesetkor.
A vezető nélküli autonóm járművek egyik legészszerűbb és legreálisabb megnyilvánulási formája az utolsó kilométeres házhozszállítás. Mivel nincs vezetőjük, ezeknek a járműveknek minimális külső méretek mellett lehet nagy hasznos rakterük, jól manőverezhetőek városi környezetben és olcsó a fenntartásuk, és mivel elektromosak, lokális emissziójuk sincs. A szegmens egyik vezető gyártója, a Nuro előállt legújabb, harmadik generációs autonóm szállítójárművével. Az egyszerűen csak Nuro névre hallgató gép ergonomikus tárolóiban majdnem 225 kilogramm élelmiszer fér el, amit hűteni és fűteni is tud –5,5 és 47 Celsius-fok közötti tartományban.
A Nuro érdekesebb tulajdonsága azonban a nagy légzsák, amely a jármű elejéből, a karosszérián kívül nyílik baleset esetén. A rendszert az autóipari biztonságtechnikával foglalkozó, svéd-amerikai Autoliv vállalat fejlesztette. A légzsák célja megvédeni az olyan kiszolgáltatott közlekedési résztvevőket, mint a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok, ugyanis ezek szenvedik el a világban történő halálos közúti balesetek több mint felét.
Per Lindeberg, az Autoliv mobilitási biztonsági megoldásokért felelős alelnöke szerint a Nuro-val közös projekt bizonyítja, cége milyen hatékonyan tudja hasznosítani tudását és tapasztalatát az új piaci szegmensekbe való betörésben.
Az új Nuro-t gyártásközeli állapotúnak jelöli meg a vállalat, és ugyan egy darabig még csak koncepció marad, ez az önvezető jármű kapta meg először az Amerikai Közlekedési Minisztérium (DOT) jóváhagyását közlekedésre. A Nuro egy teljes napot végig tud dolgozni, miután a Texas államban, zöldenergiával termelt árammal teljesen feltöltötte a gyártó — áll a motor1.com írásában.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!