Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiterjeszti az e-autó-alkatrészek gyártását a VW
800 ezer legyártott akkumulátorrendszer a braunschweigi Volkswagen-alkatrészgyár célja évente, miután felfuttatták az elektromosautó-alkatrészek gyártását. A braunschweigi üzemet fontos kompetenciaközpontként tartja számon a Volkswagen, köszönhetően nagy tapasztalatának az elektromosautó-alkatrészek és akkumulátorok gyártásában.
A 800 ezres szám elérése mellett fontos célja a VW Csoportnak, hogy az SSP autóplatform gyártását is előkészítsék. Az SSP a Volkswagen következő generációs, magasan digitalizált és jól skálázható járműarchitektúrája, amelyre a konszern minden márkája építhet majd autót minden méretosztályban. A 2026-ra időzített átállásba a braunschweigi telephelyen összesen egymilliárd eurót fog fektetni a VW. Ennek része az akkumulátorgyártás digitalizálása is, valamint különösen nagy belmagasságú raktárak kiépítése, továbbá az akkumulátorok vonatra rakodásának optimalizálása is, de ezekhez határidőt nem adott meg a gyártó.
Thomas Schmall, a konszern technológiáért felelős igazgatósági tagja és a Volkswagen alkatrészgyártó részlegének igazgatósági elnöke elmondta, az alkatrészgyártó telephelyeket átfogó átalakításoknak vetik alá. A braunschwigi gyár az elsők között van az átállásban, itt a már nem megtérülő termékek helyét elkezdték átvenni az újak. A kihívás Schmall szerint nagy, de ez az egyetlen út a helyszín és az ott dolgozók jövőjének garantálására.
Széles portfólió Braunschweigben
A mostani bővítési törekvések a korábbiak folytatása, 2021-ben 500 ezerre emelte az éves gyártókapacitást a Volkswagen. Olyan modellekbe készülnek itt telepek, mint a VW ID.3; ID.4 és Škoda Enyaq iV. A braunschweigi üzem évi százezer akkumulátort gyárt még a kisebb tisztán elektromos modellekbe, mint a Volkswagen e-up!, a Seat Mii Electric, a Škoda Citigo e iV és hibridekbe, mint a VW Golf GTE.
Akkumulátorrendszereken kívül vázalkatrészek, kormányművek és féltengelyek gyártásában is élen jár Braunschweig, és természetesen ilyen téren is készülnek már a jövőre. Ebben a gyárban fejlesztettek ki egy steer-by-wire (a kormánykerék és a kerekek közötti összeköttetést fizikai helyett elektronikusan megvalósító) kormányművet, amely az önvezető autók felé vezető utat kövezheti ki. A Volkswagen ezen felül az Audival közösen fejleszt egy alacsony emissziójú fékrendszert, amely az Euro 7-es környezetvédelmi normával összhangban kevesebb finom por képződését teszi lehetővé fékezés közben.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!