Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai autókra nem ad támogatást Franciaország
Megjelent a január 1-től támogatásra jogosult elektromos autók listája Franciaországban. A lista magában foglalja a Franciaországban eladott elektromos autók körülbelül 65 százalékát, de kínai márkákat nem fogunk találni rajta.
Az úgynevezett „bonus écologique”, az elektromos autók franciaországi támogatása egyértelműen az Európában gyártott modelleket részesíti előnyben. Ez nyilvánvaló a jogosult járművek most közzétett listájából. Összességében a Franciaországban forgalmazott elektromos autók bő 65 százaléka jogosult támogatásra. A járművek listáján a Stellantis, a Renault és a német gyártók számos modellje szerepel. Továbbra is jogosult a támogatásra a főként Grünheideben gyártott Tesla Model Y is.
A Kínában gyártott Tesla Model 3, a Dacia Spring és az MG4 azonban már nem támogatható. A BYD által Franciaországban kínált elektromos modellek sem szerepelnek a listán.
„Eddig nem szabott feltételt az állam, hogy a bónusszal vásárolt járműveket hogyan kell legyártani. Ezért több száz millió eurónyi közpénzt irányítottak olyan járművekbe, amik szén-dioxid-egyenlege nagyon rossz. Ez már a múlté” – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter közleményében.
A gyártás is legyen környezetkímélő, ne csak az autók!
A megreformált környezetvédelmi bónusz 2024. január 1-jén lép életbe. Emmanuel Macron elnök már májusban bejelentette, hogy a jövőben az elektromos autók állami támogatását a járművek és akkumulátorok gyártása során keletkező szén-dioxid-kibocsátástól kívánja függővé tenni. Az évfordulótól a különböző környezetvédelmi kritériumokat – többek között az összeszerelő üzem környezeti lábnyomát és az értékesítési pontig vezető szállítási útvonalakat – tartalmazó pontrendszerre épül. Mivel Kína áramának mintegy 60 százalékát szénből állítja elő, az ottani gyártók nem tudnak megfelelni a kritériumoknak – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!