Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai akkumulátort kap a Kia Niro
A Kia eddig kizárólag dél-koreai gyártók akkumulátorcelláira támaszkodott elektromos autóiban, a legújabb elektromos Niro azonban a kínai CATL akkuit fogja használni. A változtatás oka állítólag a költségekben rejlik.
Koreai sajtóinformációk szerint a teljesen elektromos, 64,8 kilowattórás akkuval rendelkező Kia Niro legújabb verziójába kínai CATL akkumulátor került be, így most először nem dél-koreai cellákat használ a Kia.
A döntő oka annak, hogy az SK Innovation, majd SK On akkumulátorairól a CATL termékére váltott a Kia, az akkuk költsége. A gyártó ugyanakkor az ügy bizalmasságára hivatkozva nem kívánta kommentálni az értesüléseket. A dél-koreai Hankook Ilbo szerint a Kia eredetileg azt tervezte, hogy az SK Onról LG Energy Solution akkuira vált.
„A CATL akkumulátora megfelelt a Kia belső minőségi előírásainak, ezért a hazai akkumulátor helyett azt választottuk” – mondta a Kia képviselője, részletesebben nem kommentálva a hírt.
Kínai offenzíva
Az újság beszámolója szerint Dél-Koreában egyre nagyobb aggodalomra ad okot a kínai akkugyártók terjeszkedése. Egyes ügyfelek állítólag becsapva érzik magukat, és törölni akarják rendeléseiket.
A Kia Niro EV második generációját a tervek szerint júliustól szállítják ki az ügyfeleknek. A modell hajtásában alig van változás az első generációhoz képest: az akkumulátor kapacitása minimálisan 64-ről 64,8 kilowattórára nő, a maximális töltési teljesítmény pedig 75 kilowatt marad – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!