Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínában is fogják gyártani a debreceni BMW-ket
Mint ismert, a BMW 2025-ben fogja bemutatni a Neue Klasse szériáját, vagyis az újgenerációs elektromos autóit. A helyben helyit gondolat jegyében a kínai piacra Kínába fogják gyártani ezeket a modelleket 2026-tól.
Fennállásának huszadik évfordulóját ünnepli a BBA, vagyis a BMW Brilliance Autmotive, a BMW kínai vegyesvállalata. A jubileumi ünnepségen Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja bejelentette, hogy 2026-tól Kínában is gyártani fogják a Neue Klasse széria modelljeit.
A BMW új szériáját elsőként Debrecenben és Bajorországban fogják gyártani 2025-től, de a friss bejelentés szerint a kínai megjelenésre sem kell sokat várni. A Neue Klasse autóihoz szükséges nagyfeszültségű akkumulátorokat szintén helyben gyártják majd, az új üzem alapkőletétele virtuálisan meg is történt az évforduló ünneplésének keretében.
A BBA 10 milliárd jüant, azaz mintegy 500 milliárd forintot fordít az akkugyárra, amely 2026-tól a következő, hatodik generációs nagyfeszültségű akkumulátorokhoz gyárt majd cellákat, és körülbelül kétezer munkahelyet teremt Senjangban.
Elektromos átállás a BMW-nél
A BMW 1994 óta van jelen a kínai piacon, és 2003 májusában alapította meg a BMW Brilliance Automotive vegyesvállalatot. Az elmúlt húsz évben a BMW Csoport folyamatosan bővítette tevékenységét Kínában, a senjangi gyártási kapacitás pedig a kezdeti évi 30 ezer autóról 830 ezerre nőtt. A BBA jelenleg hét modellsorozatot gyárt, teljesen elektromos, plug-in hibrid és belső égésű motorokkal.
Az elektromobilitás és a digitalizáció fontos szerepet játszik a BMW életében, különösen Kínában. A BMW Csoport következő modellgenerációja, a Neue Klasse a jövő mobilitásának mindhárom pillérét megtestesíti: elektromos, digitalizált és a gyártása körkörös elven alapul.
A BMW Csoport elektronikai alkatrészeket és nagyfeszültségű akkumulátorokat gyárt jelenleg Németországban, a dingolfingi, lipcsei és regensburgi telephelyein, valamint Kínában a senjangi telephelyen. A következő években Debrecen, San Luis Potosíban (Mexikó) és Woodruff (USA) gyáraival bővül ez a kör, emellett a vállalat azt is tervezi, hogy új telephelyet létesít Németországban, hogy a jövőben hatodik generációs nagyfeszültségű akkumulátorokkal láthassa el bajor járműgyárait.
Innováció
A Neue Klasse széria megjelenésével párhuzamosan komoly kutatás-fejlesztési beruházásokat hajt végre Kínában a BMW, ezzel Németországon kívül Kínában lesz a legerősebb ezen a téren a bajor autógyártó. A senjangi kutatási és fejlesztési központ főként az elektromobilitást és a termékek lokalizálását szolgáló technológiák fejlesztésére összpontosít. A telephelyen 19 próbapad áll rendelkezésre kis- és nagyfeszültségű teszteléshez, gyalogosbiztonsági teszteléshez, továbbfejlesztett elektronikus elemzésekhez és extrém hőmérsékleti tesztekhez.
A BMW és a BBA több mint 30 ezer embernek biztosít munkát Kínában, ebből 26 ezren dolgoznak csak a BBA-nál. A vezetői pozíciók 92 százalékát jelenleg kínai alkalmazottak töltik be.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!