Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kína lesz a Mercedes új központja
A következő években egyre inkább Kína felé fog fordulni a Mercedes-Benz, és a 2025-től kezdődő új elektromos stratégiájának már ez az ország lesz a központja a vezérigazgató szavai szerint. A kínai piacon nem lesz egyszerű dolga a Mercedes-nek a piaci részesedés növekedését illetően.
A Mercedes-Benz 2025-ben vezeti be az új MB.EA platformját. Erre már csak elektromos autókat fog építeni a gyártó (ezzel párhuzamosan egy ideig természetesen maradni fognak belső égésű motorral hajtott modellek a korábbi alapokon). Az új platform bevezetésével induló elektrifikációs stratégia központja Kína lesz a Mercedes számára: Kína lesz a legfontosabb piac, a leendő új elektromos modelleket is igyekezek az ottani igényekhez szabni.
„Az elektromos hajtást éppoly tökéletesen kell elsajátítanunk, mint a digitalizációt. Ezt várják ügyfeleink” – fogalmazott a csillagos márka vezérigazgatója, Ola Källenius, aki egyébként nemrégiben vette fel a német állampolgárságot.
Kínában az elmúlt időszakban több helyi gyártó és a Tesla egymásra licitálva csökkentette egyes elektromos autóinak az árát. Källenius szerint ezzel ugyan lehet növelni a piaci részesedést, de ő inkább türelmes, és a lassú növekedésben hisz. A Mercedes-Benz pedig nem fog beszállni az árháborúba, nem fogja olcsóbban adni az autóit.
Még maradnak a hagyományos hajtású Mercedesek
Annak ellenére, hogy az új platformra már csak elektromos autókat fog építeni a Mercedes, valamint az új E-osztály képében be is jelentette az utolsó hagyományos hajtású sorozatát, de belső égésű motorral hajtott modellek kivezetésére nincs céldátuma a vállalatnak.
„Az ügyfeleink döntik el, mikor gördül le az utolsó E-osztály a gyártósorról” – mondta Källenius az Automobilwochének adott interjúban, és kiemelte, hogy a Mercedes minden üzeme úgy van kialakítva, hogy ott elektromos és hagyományos autókat egyaránt tudnak gyártani.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!