Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Keveset nyer, sokat áldoz a Renault?
A Renault és a Nissan nemrég megállapodásra jutott együttműködésük jövőjéről. A változásokkal a Nissan egyértelműen nyer, a francia partnere viszont úgy tűnik csak korlátozott és egyelőre kérdéses előnyökhöz jut, miközben több áldozatot is hoz.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a Renault és a Nissan január 30-án jelentették be, hogy évtizedes múltra visszatekintő szövetségüket hogyan fogják folytatni a jövőben.
A megállapodás egyik eleme, hogy a Renault a partnerében birtokolt 43 százalékos részesedését 15 százalékra csökkenti, így a kettő gyártó egyenlő, 15-15 százalékos kereszttulajdonlási viszonyban lesz. Ez azt jelenti, hogy a Nissan nagyobb döntési szabadsághoz jut, miközben megoldódik a kiegyenlítetlen tulajdoni viszonyok kérdése, amit vezetői már régóta kifogásoltak.
A mostani megállapodásnak az is része, hogy a Nissan befektet a Renault villanyautós üzletegységébe, a Amperába. Ugyanakkor a Nissan befektetése feltételfüggő, továbbá a Nissan a 15 százalékos Renault-részesedésére alapozva a jövőben – ellentétben az eddigiekkel – szavazati joggal is rendelkezik majd a francia autógyártó döntéshozatalában.
Kevés a projekt
A fentiek azt engedik láttatni, hogy a Nissan többet nyert, mint partnere, és a közös projektek száma is ezt erősíti. Ügyhöz közeli források szerint a partnerek jelenleg úgy öt közös projektben gondolkodnak, míg a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo 2022-ben 10-15 közösen vihető projektet felsoroló listát tett le az asztalra.
„A pénzügyi vonatkozásokat leszámítva, egyelőre nem sok biztosat tudunk arról, hogy a megállapodás milyen előnyöket hordoz a Renault-nak” – mondta az egyik Reuters-nek nyilatkozó forrás. „A Renault-nak jól jön, ha a Nissan befektet az Amperába, még ha csak projektek finanszírozásáért is. Ezenfelül érdekes a latin-amerikai és indiai fókusz… De nincsenek konkrét számok, a dolgok homályosak.”
Január 30-i közleményében a partnerek csak annyit közöltek, hogy Latin-Amerikára, Indiára és Európára fókuszálva fognak közös projekteket futtatni piaci, jármű és technológiai dimenziók mentén.
Többet várnak a részvényesek
A több hónapnyi tárgyalás eredményeképpen megszületett megállapodással nem volt elégedett a piac, amit mutat, hogy a Renault részvényeinek árfolyama esésbe fordult a bejelentést követően. Gregoire Laverne, a Cesga befektetéskezelő munkatársa szerint a piacnak több információra van szüksége. Hozzátette: „Bizonyos szemszögből a megállapodás a szövetség első változatának kudarcát mutatja.”
Bennfentesek szerint további részleteket február 6-án, Londonban fognak ismertetni a Renault és a Nissan képviselői.
„Ha a Nissan pénzt és erőforrásokat fektetne a fejlesztésbe, az egy jó előjele lenne annak, hogy a szövetség legalább részlegesen fennmarad, de egyelőre minden feltételfüggő” – mondta a nyilatkozók egyike.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!