Gyártók Kevert valósággal kísérletezik a BMW

Kevert valósággal kísérletezik a BMW

autopro.hu/D.Á. | 2022.11.13 12:22

Kevert valósággal kísérletezik a BMW

Fotó: BMW PressClub Global

A 2022-es liszaboni Web Summit kiállításon mutatta be a BMW a valós vezetés közben elérhető virtuális valóságot a sofőr elé táró technológiáját, az ///M Mixed Reality-t. Az egy játékfejlesztő céggel közösen fejlesztett, VR szemüveggel megvalósuló környezet egészen új vezetési élményt nyújt.

Hirdetés

A BMW mérnökei az Epic Games játékfejlesztő céggel közösen fejlesztette ki a kevert valóság rendszerét a BMW M2-höz, amellyel a vezető elmélyülhet a virtuális világban vezetés közben. A BMW szerint az embereknek meg kell tapasztalni, milyen érzés VR szemüvegben vezetni, miközben nagy sebességgel oldanak meg feladatokat az autóval, akár egy játékban.

Az autóversenyzős játékokhoz hasonlóan például virtuális akadályokat kell elkerülni, vagy érméket gyűjteni, elmerülve az élményben a „Drive the change, change the drive” mottó szerint. A rendszer a speciális M2 minden inputjából dolgozza ki a játékélményt, tulajdonképpen egy nagy kontroller az autó.

Válasz arra, milyenek lesznek az autók a jövőben

Frank van Meel, az M GmbH vezérigazgatója elmondta, ha bárki megkérdezi, hogy fognak kinézni a virtuális élmények az autóiparban a jövőben, az ///M Mixed Reality a válasz. Szerinte az embereknek muszáj megtapasztalniuk az érzést, amit a rendszer nyújt. A rendszert emberközpontú szemlélettel fejlesztette a BMW Csoport, azaz az emberek igényeit és szükségleteit vették alapul. A ConnectedDrive alapjait 20 éve tette le a BMW, amikor modern kommunikációs technológiákat építettek az autókba.

„A BMW M-nél folyamatosan feszegettük a határokat, keresve, hogy mi valósítható még meg technológiailag, így lefektetve az új, magával ragadó élmények alapjait” – mondta Frank van Meel.

Fotó: BMW PressClub Global

Élen járnak a virtuális terekben

A BMW-nél nem újkeletű dolog a valós és a digitális világok vegyítése. Például virtuális valóság segítségével tervezik meg a gyártást az iFactory Lydia gyárukban, de a kiterjesztett valóságnak is jut szerep. Az Epic Games nagy teljesítményű játékplatformjának köszönhetően a Lydia lett a BMW Csoport első gyára, amelyet teljes egészében virtuális valósággal terveztek és szimuláltak le. A jövő évben a BMW minden gyárát digitalizálni fogja 3D szkennerek létesítésével.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink