Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kétszáz Toyota Mirai áll forgalomba Berlinben
Példa nélküli kezdeményezés indult útjára Berlinben: az év végére kétszáz Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánnal bővíti portfólióját a legnagyobb fuvarmegosztó vállalkozás.
Németország a hidrogénalapú mobilitás egyik európai fellegvára. Az elmúlt években az ország számos városában jelentek meg üzemanyagcellás taxik, gyűjtőtaxik, sőt, járművezető oktatóautók; de a rendőrség, a tűzoltóság vagy éppen helyi önkormányzatok is felismerték, hogy a hidrogénből elektromos áramot előállító technológia nem csak messzemenőkig biztonságos, de tökéletesen alkalmas is a mindennapi közlekedési igények gyors és rugalmas kielégítésére.
Ehhez „mindössze” egy megfelelően kiépült töltőinfrastruktúrára van szükség, márpedig ebből a szempontból Németország privilegizált helyzetben van: jelen pillanatban országszerte 91 (ebből Berlinben négy) töltőpont várja az autósokat; ez a teljes európai H2-kúthálózat 56 százalékát teszi ki. Az összefüggés nyilvánvaló: minél több hidrogén üzemanyagcellás járművet állítanak forgalomba, annál inkább megnő a töltőpontok iránti igény, a sűrűbb hálózat pedig a legjobb incentíva, ha valaki szeretne már ma a jövő üzemanyagával autózni.
„Angyali kör"
Ezt az „angyali kört” erősíti most tovább az a H2 Moves Berlin kezdeményezés, amely 2023 végéig kétszáz Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedánt állít forgalomba Berlinben. Az autókkal bárki utazhat, korlátozások nélkül: azokat a legnagyobb fuvarmegosztó (ride sharing) szolgáltató, az Uber okostelefonos alkalmazásán keresztül teszi elérhetővé a konzorcium.
A kezdeményezés, amelyben a Toyota mellett a hidrogén üzemanyagcellák gyártásához nélkülözhetetlen platina egyik legnagyobb kitermelője, az Anglo American bányatársaság, valamint a mobilitási megoldásokra szakosodott SafeDriver Group vesz részt, kezdetben kétéves időtartamra biztosítja az emissziómentes közlekedés lehetőségét. A projekt környezeti kompatibilitását növeli, hogy a sofőrök a berlini töltőállomásokon nagy arányban (akár 50 százalékban) tanúsítottan fenntartható forrásból származó hidrogént tankolhatnak a Toyota Mirai szedánok szénszál-erősítésű tartályaiba.
Az ezekben tárolt, összesen 5,5 kilogramm (142,2 liter) hidrogén akár több mint 600 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. 182 lóerős villanymotorja 9 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra sebességre a 4975 milliméter hosszú, 175 kilométer/óra végsebességre képes szedánt.
Versenyképes technológia
Ezek a számok is jól mutatják, hogy a Toyota Mirai és hidrogén üzemanyagcellás technológiája teljesen versenyképes napjaink belső égésű motorral hajtott típusaival, beleértve a tankolás alig néhány perces időigényét is.
Ez a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek egyik jelentős előnye az akkumulátoros elektromos modellekkel szemben; a másik a tömeg: a Toyota Mirai menetkészen 1920 kilogrammot nyom, míg egy hasonló paraméterekkel rendelkező akkumulátoros autó akár 3-400 kilogrammal is nehezebb lehet a nagykapacitású akkumulátor miatt.
Az együttműködő felek már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy más németországi nagyvárosokra is kiterjesszék a projektet.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!