Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két elektromos modellel bővül az AMG-család
Az EQS-t követően a Mercedes-AMG két, a kisebbik EQE-n alapuló modellel bővíti elektromos típuspalettáját. Mind az AMG EQE 43 4MATIC, mind pedig az EQE 53 4MATIC+ elektromos összkerékhajtású, „teljesítmény-orientált” autó lesz.
Ahogyan azt egy Mercedes-AMG-től várható, a két elektromos modell egészen brutális teljesítménnyel rendelkezik: a kisebbik szedán, az EQE 43 4MATIC teljesítménye 350 kilowattól indul, míg az EQE 53 4MATIC+ akár 505 kilowattos teljesítményt is elérhet az opcionális Dynamic Plus csomaggal és boost funkcióval. Az extrák nélkül az 53-as teljesítménye 460 kilowatt lesz, míg a maximális nyomaték 858 és 1000 Newtonméter között van a két autó esetében.
A nagy teljesítmény ellenére a hatótávolság sem lesz kicsi, köszönhetően a 90,6 kilowattórás akkunak. A WLTP szabványai szerint az AMG EQE 43 hatótávolsága 462 és 533 kilométer között mozog, míg az 53-as modellé 444 és 518 kilométer közé esik.
A gyorsulás az akkumulátorok töltöttségi szintjétől is függ: legalább 50 százalékos töltöttség esetén a 43-as álló helyzetből 100 kilométer/órára 4,2 másodperc alatt gyorsul. Az 53-as esetében a specifikáció legalább 70 százalékos töltöttségi állapot, ebben az esetben a szedán 3,5 vagy 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára – a két tizedmásodperccel jobb időt a Dynamic Plus csomag hozza. A végsebesség felszereltségtől függően 210 és 240 kilométer/óra között van.
Villámtöltés
A sima EQE-hez hasonlóan az egyenáramú töltési teljesítmény akár 170 kilowatt is lehet, ezzel 15 perc alatt akár 180 kilométerre elegendő energia tölthető az akkumulátorba. A váltakozó áramú töltéshez az EQE gyárilag 11 kilowattos fedélzeti töltővel van felszerelve, és a töltési idő ekkor meghaladja a kilenc órát. Az opcionális 22 kilowattos töltővel az idő felére csökkenthető, míg Japánban az AMG EQE kétirányú töltési funkcióval is elérhető lesz.
Az opcionális „ECO Charging” funkció csökkenti az akkumulátor terhelését töltés közben, lelassítva az akkumulátor természetes öregedési folyamatát, valamint magát a töltési folyamatot. Létezik „töltési megszakítás” is, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek munka után otthon a konnektorba dugják az autót, de szabadon választható időpontokban szüneteltethető a töltési folyamat – például beállítható, hogy csak olcsóbb éjszakai áramot használjon a töltő.
Nem sok újat hoz a dizájn
A standard EQE és az EQS AMG változata alapján készült Mercedes-AMG EQE megjelenésében nincs meglepetés. Az AMG-re jellemző a sajátos hűtőrács, aminek viszont nincs funkciója, illetve az utastérben az AMG felirattal ellátott sportülések mutatják, hogy nem egy sima Mercedes-szel van dolgunk.
A Mercedes egyelőre nem hozta nyilvánosságra egyik modell árát sem – írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!