Gyártók Két elektromos modellel bővül az AMG-család

Két elektromos modellel bővül az AMG-család

autopro.hu/P.B. | 2022.02.18 04:20

Két elektromos modellel bővül az AMG-család

Fotó: Mercedes-Benz Media

Az EQS-t követően a Mercedes-AMG két, a kisebbik EQE-n alapuló modellel bővíti elektromos típuspalettáját. Mind az AMG EQE 43 4MATIC, mind pedig az EQE 53 4MATIC+ elektromos összkerékhajtású, „teljesítmény-orientált” autó lesz.

Hirdetés

Ahogyan azt egy Mercedes-AMG-től várható, a két elektromos modell egészen brutális teljesítménnyel rendelkezik: a kisebbik szedán, az EQE 43 4MATIC teljesítménye 350 kilowattól indul, míg az EQE 53 4MATIC+ akár 505 kilowattos teljesítményt is elérhet az opcionális Dynamic Plus csomaggal és boost funkcióval. Az extrák nélkül az 53-as teljesítménye 460 kilowatt lesz, míg a maximális nyomaték 858 és 1000 Newtonméter között van a két autó esetében.

A nagy teljesítmény ellenére a hatótávolság sem lesz kicsi, köszönhetően a 90,6 kilowattórás akkunak. A WLTP szabványai szerint az AMG EQE 43 hatótávolsága 462 és 533 kilométer között mozog, míg az 53-as modellé 444 és 518 kilométer közé esik.

A gyorsulás az akkumulátorok töltöttségi szintjétől is függ: legalább 50 százalékos töltöttség esetén a 43-as álló helyzetből 100 kilométer/órára 4,2 másodperc alatt gyorsul. Az 53-as esetében a specifikáció legalább 70 százalékos töltöttségi állapot, ebben az esetben a szedán 3,5 vagy 3,3 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára – a két tizedmásodperccel jobb időt a Dynamic Plus csomag hozza. A végsebesség felszereltségtől függően 210 és 240 kilométer/óra között van.

Villámtöltés

A sima EQE-hez hasonlóan az egyenáramú töltési teljesítmény akár 170 kilowatt is lehet, ezzel 15 perc alatt akár 180 kilométerre elegendő energia tölthető az akkumulátorba. A váltakozó áramú töltéshez az EQE gyárilag 11 kilowattos fedélzeti töltővel van felszerelve, és a töltési idő ekkor meghaladja a kilenc órát. Az opcionális 22 kilowattos töltővel az idő felére csökkenthető, míg Japánban az AMG EQE kétirányú töltési funkcióval is elérhető lesz.

Fotó: Mercedes-Benz Media

Az opcionális „ECO Charging” funkció csökkenti az akkumulátor terhelését töltés közben, lelassítva az akkumulátor természetes öregedési folyamatát, valamint magát a töltési folyamatot. Létezik „töltési megszakítás” is, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek munka után otthon a konnektorba dugják az autót, de szabadon választható időpontokban szüneteltethető a töltési folyamat – például beállítható, hogy csak olcsóbb éjszakai áramot használjon a töltő.

Nem sok újat hoz a dizájn

A standard EQE és az EQS AMG változata alapján készült Mercedes-AMG EQE megjelenésében nincs meglepetés. Az AMG-re jellemző a sajátos hűtőrács, aminek viszont nincs funkciója, illetve az utastérben az AMG felirattal ellátott sportülések mutatják, hogy nem egy sima Mercedes-szel van dolgunk.

A Mercedes egyelőre nem hozta nyilvánosságra egyik modell árát sem – írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink