Gyártók Kemény fába vághatja fejszéjét a Tesla

Kemény fába vághatja fejszéjét a Tesla

autopro.hu/M.M. | 2023.07.06 13:23

Kemény fába vághatja fejszéjét a Tesla

Fotó: Tesla

A Tesla az elektromos pickupok egy már amúgy is zsúfolt területére tervez belépni, miközben a Cybertruck konstrukciója nem kompatibilis a jelenleg is létező, platós teherautókhoz tervezett kiegészítőkkel. Elemzők szerint Muskéknak talán meg kell tanulniuk a nagyobb platós kisteherautó ökoszisztémában gondolkozni.

Hirdetés

A Tesla vezérigazgatójára egy hosszú tanulási folyamat vár azután, hogy a Cybertruck végre megjelenik idén.

Azzal, hogy idén várhatólag a Tesla belép az USA jövedelmező kisteherautó-piacára, Musk újabb lépéseket tesz, hogy cége a legnagyobb autógyártók egyikévé váljon. Elemzők és iparági szakértők szerint a futurisztikus konstrukció készen áll, hogy felforgassa a szegmenst, de a végén akár Muskot is meglepheti a végeredmény.

A Tesla eddigi legnehezebb piacra lépése?

A kisteherautó vásárlók körében lángoló márkahűség miatt közismerten nehéz betörni a piaci szegmensbe, míg az olyan általános gyakorlatok, mint a márkapartnerségek a különleges kiadású teherautók népszerűsítésére szembeszelet képeznek Musk azon törekvésének, hogy mindent a házon belül tartsanak a Teslánál.

Bármilyen új modell bevezetéséről is legyen szó, nehéz helyzetben találják magukat a gyártók, különösen, ha egy elektromos pickupról van szó. A Tesla történetében először nem elsőként fog belépni egy piacra, ugyanis az már jelenleg is zsúfolt, mivel már olyan nagynevű óriások vannak ott, mint a Ford és a GM, valamint a népszerű startup cég, a Rivian.

Miközben a Cybertruck kisteherautó-vásárlók egy egyedi körét célozza, a vállalat a szokottnál több nehézséggel szembesülhet a vásárlók elcsábításában.

A Cybertruck egy olyan piaccal fog szembesülni, amelynek a kiadásokat egyre inkább megfontoló vásárlói sokkal inkább a praktikus járművek felé hajlanak, mintsem a felesleges extrákkal megpakoltak felé.

„Az újonnan gyártott járművek piaca nem olyan, mint fél éve volt, és teljesen más, mint amilyen egy vagy két éve volt, amikor is először láthattuk a Cybertruckot” - nyilatkozta az iSeeCars főelemzője, Karl Brauer.

Nem lesznek kiegészítők

A kisteherautó-piacot egy nagyon fontos dolog választja el az autóipar többi ágazatától, az, amitől annyira jövedelmező: az utópiaccal való kapcsolata. Az olyan utólag vásárolható kiegészítők, mint például a sárvédők, fénycsövek, és a platótetők.

A platós kisteherautó tulajok azok, akik a legtöbbször személyre szabják a járműveiket az utópiacról származó termékekkel. Az igényeik kielégítésére egy valódi iparág jött létre, ahol jelen vannak, mint a gyártók által forgalmazott eszközök, mint a harmadik fél által gyártott kiegészítők.

Az eddig látottak alapján a Cybertruck eléggé letisztult belül is, ami kiváló személyre szabási lehetőségeket rejt magában. Brauer ugyanakkor hozzátette, hogy a kisteherautóra dizájnja miatt elég nehéz lesz a fentebb említett kiegészítőket felhelyezni.

„Azt várom, hogy az utópiac megélénkül amint megjelenik a Cybertruck, de amikor a jármű megjelenik, még semmilyen kiegészítő nem lesz elérhető” - nyilatkozta Karl Brauer.

Musk nem az az ember, akitől várható, hogy együttműködjön más cégekkel, a járművével kapcsolatos új funkciók fejlesztésében. A tradicionális autógyártók bevett szokása, hogy a kiegészítőgyártó cégeknek korai hozzáférést biztosítsanak az új járműveik terveihez, hogy egyesíthessék az erejüket a jövedelmező tartozékok tervezésében.

„A Tesla egy nagyon zárt vállalat, nem működnek együtt a kereskedőkkel, valamint a beszállítókkal, úgy mint a többi autógyártó. A kisteherautóknál (ugyanakkor) természetes az utópiaci cégek hálózatával való munka – érdekes lesz látni, hogy Elon részt vesz-e ebben.” – nyilatkozta Brauer a Business Insidernek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink