Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól halad a Borgward feltámasztása
A kínai pénzből újra működésbe hozott autógyártó idén már százezer kocsit adna el, a márka első embere középtávon pedig már a félmilliós küszöböt emlegeti.
Nem egy sikertelen kínai próbálkozást láttunk már az európai autópiacon, azonban a Borgward felvásárlása és életre keltése épp egy ellenpélda: a márka első embere most elárulta a jövőbeni terveket.
Ulrich Walker vezetésével az autógyártó 2017-ben százezer kocsi értékesítését tűzte ki célul. A BX7 modell tavaly júniusi startja óta 25 ezer példány talált gazdára, további 35 ezret pedig előrendeltek. A százezres határ eléréséhez valószínűleg szükség lesz a BX5-ös típus piaci bevezetésére is: a kínai-német gyártó mindkét példányból havonta 5-5 ezret szeretne értékesíteni. Középtávon a Borgward már-már a Teslához hasonló növekedési ütemmel számol, hiszen a százezres után félmilliós küszöb elérése a cél.
Walker szerint a legerősebb piac a kínai, idén itt a helyi autóipari szövetségek előrejelzése alapján óriási növekedésre számítanak: a régi-új gyártó a tavalyihoz képest várhatóan 1,2 millióval népesebb vevőkörből tervez minél nagyobb szeletet kihasítani, az USA piacán való megjelenésre viszont egyelőre nem készülnek, írja az Automobilwoche.
A németországi terjeszkedésen viszont van még mit javítani, ezt mutatja az alkalmazotti létszám is: a korábban tervezett 120 helyett egyelőre csak 65 fővel dolgoznak együtt Stuttgartban. Európa legnagyobb autópiacán a Borgward az új elektromos modellekben, valamint a „Made in Germany” feliratban bízhat.