Gyártók Ismét a saját terepén verték el a Teslát

Ismét a saját terepén verték el a Teslát

autopro.hu/P.B. | 2023.08.22 06:18

Ismét a saját terepén verték el a Teslát

Fotó: Rimac

Immár nem a Tesla a világ leggyorsabb elektromos autója, a rekordját megdöntötték. Sőt, a Nürburgringen több mint húsz másodpercet vertek az eddigi csúcstartó Tesla Model S Plaidre.

Hirdetés

A Rimac Nevera új körrekordot állított fel az elektromos autók kategóriájában a nürburgringi Nordschleifén: Martin Kodric 7:05:298 perc alatt tette meg a híres, 20,832 kilométeres utat az 1400 kilowattos (1914 lóerős) Neverával. Ezzel a Rimac jó 20 másodperccel gyorsabban teljesítette a kört, mint a Tesla Model S Plaid, az előző rekorder. Júniusban 7:25:231 percre volt szüksége a körhöz a Teslának, igaz, „csak” 750 kilowatt (1020 lóerő) állt rendelkezésére.

„Annyira különlegessé teszi ezt az autót, hogy a Nevera ilyen sebességre képes a pályán, annak ellenére, hogy kényelmes, közúti hiperGT-nek tervezték” – mondta a sofőr, Kodric. A korábbi rekorderek, a Porsche Taycan és a Tesla Model S azonban szintén közúti járművek.

A Rimac az év eddigi egyik legmelegebb napját, augusztus 18-át választotta a rekorddöntésre, vagyis sem az akkumulátorok, sem az abroncsok számára nem kifejezetten kedvező feltételek álltak rendelkezésre.

A Nürburgring-Nordschleife 1927-ben nyílt meg, és évtizedekig autó- és motorversenyek helyszíne volt. A pályát különösen nagy kihívásnak és veszélyesnek tartják a versenyzők, miközben sok autógyártó még mindig tesztpályaként használja, az itt futott jó köridőt sportkocsik referenciaértékének tekintik. A közúti járművek rekordját a Nordschleifén 6:35:182 perccel a Mercedes-AMG One tartja, ezt 2022 októberében állította be. Nem zárható ki, hogy egyszer Rimac ezt a rekordot is megtámadja – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink