Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét a koronavírus miatt állít le üzemeket a Renault-Nissan és a Hyundai
Ismét a koronavírus-járvány miatt állnak le a Renault, partnere a Nissan, illetve a koreai Hyundai Motor üzemei, mivel indiai dolgozóik félnek felvenni a munkát India egyik leginkább járvány sújtotta államában.
Május 26-tól a Renault és a Nissan dél-indiai Tamilnádu államban található üzemének dolgozói sztrájkba kezdenek, mivel járványvédelmi követeléseiknek nem tett eleget a termelőegység vezetése.
A Hyundai az ugyancsak Tamilnádu államában található gyárát május 25-től öt napra zárta be, miután 24-én a dolgozók egy rövid figyelmeztető sztrájkot tartottak. A sztrájk előzménye az volt, hogy kettő dolgozóban is kimutatták a koronavírust.
Tamilnádu a koronavírus-járvány által egyik legnagyobb mértékben érintett indiai állam. A vírus terjedésének lassítása érdekében az India Detroitjaként is emlegetett államban május 31-ig kijárási tilalmat rendeltek el, továbbá számos gazdasági tevékenységet is fel kellett függeszteni. Néhány gyár, köztük az autóipariak továbbra is működhetnek, a mostani esetek azonban jól mutatják, hogy a dolgozók megbetegedéstől való félelme így is kényszerű leállásokhoz vezethetnek.
Már bíróság előtt az ügy
Ami a Renault-Nissan gyárat illeti, a dolgozók és a menedzsment járványvédelemmel kapcsolatos ellentétje odáig fajult, hogy a munkavállalók bíróságra vitték az ügyet. A vád szerint a közösségi távolságtartási szabályoknak nem tesz eleget a gyár, aminek járványvédelmi előírásai elégtelenek az emberek egészségének védelmére.
Az alkalmazottak ügyvédje a május 24-i meghallgatáson azzal érvelt, hogy a műszakok számát ugyan csökkentették, de a gyártási volument és az egyszerre dolgozók számát nem, ami miatt zsúfoltságban kell dolgozni.
A Renault és a Nissan, melyek azt állítják, hogy minden előírást betartanak, azzal védekeztek, hogy nyolcról ötezerre csökkentették a munkavállalói létszámot, továbbá, hogy beoltották a 45 évnél idősebbeket.
Az egyelőre még ismeretlen kimenetelű ügy következő bírósági meghallgatása május 31-én lesz. Könnyen elképzelhető, hogy az Renault és a Nissan üzemének dolgozói még csak valamikor azután fognak visszatérni a gyártósorok mellé, az egység mintegy 3500 dolgozóját képviselő szakszervezet ugyanis a menedzsmentnek küldött levelében azt írta, hogy a munkavállalók egészen addig nem térnek vissza, amíg nem érzik magukat biztonságban.
A Reuters beszámolója szerint a dolgozók egyebek mellett a termelés csökkentését és a személyzet többi tagjának beoltását követelik.