Gyártók Íme az egyetlen Cayenne kabrió története

Íme az egyetlen Cayenne kabrió története

autopro.hu/V.M. | 2022.08.08 06:17

Íme az egyetlen Cayenne kabrió története

Fotó: Porsche Newsroom

Röviddel az első Porsche Cayenne 2022-es piacra dobása után három másik karosszériakialakítást is fontolóra vettek a stuttgarti sportautó-gyártónál. Ezek egyike a kabrió volt, ami végül nem csak papíron valósult meg.

Hirdetés

A kupé riválisai egy 20 centiméterrel meghosszított változat és egy kupé voltak. Meglepő módon az ezek közül a legszokatlanabbnak számító kabrió ötletét nem vetették el azonnal, helyette megépítették.

Mindazonáltal az autó nem tekinthető teljes értékű prototípusnak, a hiányzó merevítések miatt nem vezethető ugyanis. Ennek ellenére a célra megfelelt. Az egyik ok, amiért megépítették, annak kiderítése volt, hogy a kupésított tetővel és rövidebb A-oszlopokkal is elég hely marad-e belül. Ugyancsak kérdéses volt a nagyobb ajtók praktikussága, hogy az összecsukódó szövettetővel is megmarad-e az elegancia, illetve, hogy a hátsó szekciónak milyen formát kellene adni.

Érdekesség, hogy az autón végül kettő befutó hátsó dizájn is helyet kapott – a bal oldalin a hátsó lámpatest lejjebb, míg a jobb oldalin feljebb helyezkedik el. A szövettető automatikusan csukódott volna össze a csomagtartóba Z-alakot követve. Ez a mechanizmus viszont nem jutott tovább a szimulációkon, ezért a ma a stuttgarti Porsche Múzeumban kiállított járműre kézzel kell felerősíteni a tetőt.

Fotó: Porsche Newsroom

Nem volt az igazi a forma

A kupé ötletéből végül valóság lett a Cayenne mostani generációjában, ellenben a kabrió nem jutott tovább a vizsgálatokon. A nyereségességi előrejelzés nem volt kielégítő, és az autó megjelenésével kapcsolatban is kétségek merültek fel.

Michael Mauer, a Porsche fő dizájnere rámutatott, hogy egy SUV kabrióvá alakítása komoly kihívás. „Egy SUV mindig nagy és nehéz karosszériával rendelkezik. Ha ezt egy kicsi felső résszel kombináljuk, majd levágjuk a tetőt, akkor nagyon furcsa formákat kapunk.”

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink