Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen létezik? A Ford egyáltalán nem termel hulladékot
A Ford Európa immár minden európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen, így évente 6000 tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben. Ez a mennyiség megfelelt egy 12 500 lakosú kisváros hulladéktermelésének – a márka viszont ma már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.
2015-ben vezette be a márka energiamenedzsment operációs rendszert, amelynek segítségével felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – vagyis évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte (egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges), akárcsak a széndioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.
A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják.
Ez az eredmény alapot biztosít a továbblépéshez, például a víz- és energia-felhasználás további mérsékléséhez, így a márka közelebb juthat globális fenntarthatósági célkitűzéseinek eléréséhez.
A zéró hulladék-kibocsátású gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény; mellettük a franciaországi Bordeaux, az angliai Bridgend és Dagenham, valamint a németországi Köln és Saarlouis üzemek szerepelnek még e listán.