Gyártók Így porolták le a magyar motorokkal járó Astrát

Így porolták le a magyar motorokkal járó Astrát

autopro.hu | 2015.06.01 16:21

Így porolták le a magyar motorokkal járó Astrát

Opel és a kompakt kategória története 1936-ban kezdődött a Kadetttel, és ma már a tizenegyedik generációnál tart az új Astra révén. Eddig több mint 24 millió kompakt Kadett és Astra hagyta el a gyártócsarnokokat.

Hirdetés

Az Astra következő nemzedékének alapja egy teljesen új, könnyűszerkezetű struktúra, benne kizárólag az új generációhoz tartozó motorokkal és olyan felszerelésekkel, amelyek ezidáig legfeljebb a nagy kategóriában fordultak elő. Világpremiere a Frankfurti Autószalonon lesz (2015 szeptember 17-27.).

A márka tizenegyedik kompakt-nemzedékének mintaképe a 2013-as Frankfurti Autószalon alkalmával bemutatott Monza Concept volt. Az új Astra következetesen viszi tovább a víziót: modelltől és felszereléstől függően akár 200 kilóval is kevesebbet nyom az elődjénél, de legalább 120-szal. Nagyon fontos szerepet játszott az új járműfelépítés, amelynek valamennyi komponense kompakt méretű, és könnyű anyagokból készül. Pusztán ettől több mint 20 százalékkal, 357-ről 280 kilogrammra mérséklődött a nyers karosszéria súlya. További 50 kilót nyertek a vázszerkezetbe épített nagy- és ultra-nagy szilárdságú acéllal, a kompakt bölcsővel, valamint az első és a hátsó futómű lekönnyítésével.

A géptető alatt kizárólag az új motorportfólióhoz tartozó hajtóművek kaptak helyet, 70 kW/95 LE - 147 kW/200 LE teljesítménnyel. Az 1.6-os benzinesek és dízelek közös jellemzője a maximális hatékonyság, az élénk reagálás, a sima járás és a halk működés.

Az 1.6 CDTI különböző teljesítményű változatai széles spektrumot fednek le 70 kW/95 LE között. A benzinesek közül az alap a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.4 Ecotec és az 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo, 77 kW/105 lóerővel. Először alkalmazzák a teljesen új, teljesen alumíniumépítésű négyhengeres 1.4 Ecotec Direct Injection Turbót, amely ugyanabból a fejlesztésből származik, mint a kicsi, de erős egyliteres háromhengeres. Most a 107 kW/145 LE kifejtésére képes változat debütál. Nagy, 250 newtonméteres nyomatékát 1800 és 4000/perc között adja le – ami a legjobb előfeltétele a gazdaságos, mégis élvezetes autózásnak. Az 1.4 Turbo még a kétliteres benzinmotorok teljesítmény-jellemzőit is felülmúlja. Ráadásul kisebb a súlya, egyedül az alumíniumblokk tíz kilóval könnyebb a jelenlegi 1.4-es gép öntött acélblokkjánál. Mind az egyliteres, mind az új 1.4 Ecotec Turbo Magyarországon, az Opel szentgotthárdi üzemében készül.

4,37 méteres hosszúsága öt centiméterrel kisebb az elődénél, magassága pedig 2,6 centivel csökkent, 1,46 méterre.
Az ülések átformálásának is köszönhetően hátul 25 milliméterrel nőtt a lábtér, miközben nagyobb lett a két üléssor közötti távköz is – ami az utazási komfort és a térérzet javára válik.

Az új generációs Astra lesz a márka első modellje, amelyben a piaci bevezetés pillanatától benne van az Opel OnStar személyes online- és szolgáltatási-asszisztens, a biztonsági- és komfort lehetőségek széles skáláját kínálva az ügyfélnek (Magyarországon 2016-ban indul a szolgáltatás). Légzsákos balesetkor például az Opel OnStar azonnal kapcsolatba lép az Opel OnStar diszpécserközponttal, amelynek képzett szakembere megtudakolja, kell-e segítség, és ha igen, akkor milyen. Ha senki sem válaszol, azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket.

Az IntelliLink infotainment-rendszer következő nemzedéke is az új Astrával debütál a kompakt osztályban, gyorsabban és átfogóbban hozva be az okostelefon – Android Auto és Apple CarPlay – funkcióit az autóba. Úgy tervezték meg, hogy leképezze az okostelefon-felhasználók által leggyakrabban használt funkciókat. Az Android Auto esetében néhány példa a Google Maps, a Google Now és a lehetőség, hogy beszéljünk a Google-lal, vagy az audio- és üzenő-alkalmazások bővülő választéka. Rendelkezésre áll a WhatsApp, a Skype, a Google Play Music, a Spotify és a podcast-lejátszó. Az Apple CarPlay menet közben is problémamentes hozzáférést biztosít az iPhone funkcióihoz, és kijelzi ezeket a műszerfalon. Az autós többek között az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel kezdeményezhet telefonhívást, küldhet és fogadhat üzeneteket, hallgathat meg zeneszámokat. Az Apple CarPlay által támogatott appok között van a telefon, a hírek, a térképszolgálat, a zene és sok egyéb.

Ilyen az új Opel Astra
Kattintásra képgaléria nyílik.

Abszolút nóvum az IntelliLux LED világítás. Az Opel által szabadalmaztatott fénydiódás rendszer vakításmentes távfényt ad, és a modell révén vonul be a kompakt kategóriába.

Számos biztonsági- asszisztencia- és komfort-rendszert is beépítettek: ilyen a jelzőtábla-felismerő, a kormányzást korrigáló sávtartó-asszisztens, a követési távolság jelző, a figyelmeztetés a frontális ütközés veszélyére, 60 km/óráig működő vészfék-funkcióval, a sebességszabályozó és a sebességhatároló. Gombnyomásra magától, elengedett kormánykerékkel áll be az autó a parkolóhelyre, hátramenetben megjelenik a tolatókamera képe a monitoron. A láthatatlan akadályokat a holttér-figyelő veszi észre.

Kiemelt Partnereink