Gyártók Így készülnek az autógyártók az USA legnagyobb sporteseményére

Így készülnek az autógyártók az USA legnagyobb sporteseményére

autopro.hu/P.B. | 2023.02.12 16:23

Így készülnek az autógyártók az USA legnagyobb sporteseményére

Pillanatkép a BMW tavalyi reklámjából. | Fotó: Youtube/BMW

Az Egyesült Államokban a legnézettebb sportesemény évről évre a Super Bowl, vagyis az NFL (amerikaifoci-bajnokság) döntője. A játék jellégéből adódóan számos értékes reklámfelület áll a hirdetők rendelkezésére, akik ezt általában látványos, külön erre a napra készülő reklámokkal használják ki.

Hirdetés

Az amerikai futball mérkőzésein jóval több a hosszabb játékmegszakítás, mint akár a labdarúgásban, akár a Formula-1-ben – hogy a többi legnépszerűbb sportágat említsük. Ez a sok szünet számos hirdetési lehetőséget rejt magában, amire a Super Bowl idején különösen készülnek a cégek. Ez nem véletlen, hiszen sokan csak a reklámok miatt nézik a döntőt.

A Super Bowl kiemelt jelentősége miatt a hirdetések ára is elképesztően magas: a Front Office Sports szerint egy 30 másodperces slot a játék egyik szünetében hétmillió dollárba kerül, ami 500 ezer dollárral több, mint tavaly, és közel 50 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest.

Az ilyen drága reklámhelyeket igyekeznek is a lehető leglátványosabban kihasználni a hirdetők. Aki csak a reklámokat várja, az is nagynevű sztárokra és furcsább helyiségekre számíthat, mint általában egy félperces reklámokban. Az autógyártók a legnagyobb költekezők közé tartoznak, így volt ez 2022-ben is, amikor Arnold Schwarzenegger és Salma Hayek görög istenekként tűntek fel a BMW reklámjában, Mike Myers újjáélesztette Dr. Evilt, az általa játszott egyik legikonikusabb karaktert, hogy a GM reklámjában szerepeljen. Az Amerikai Pitéből Jim apja pedig egy Nissanban bukkant fel. Ezek tükrében aki idén is hasonló dobásokra számít, az talán csalódni fog – legalábbis az eddig ismert tervek alapján kissé visszafogottabb lesz a felhozatal.

A legnagyobb kimaradók

Mielőtt megnézzük, hogy az egyes gyártók mivel készültek, érdemes kitérni egy-két olyan vállalatra is, akire egy ilyen nagyszabású esemény alatt számítanánk, ám idén biztosan nem jelenik majd meg. A Toyota egyszerűen az időzítéssel magyarázza a kimaradását: a világon legtöbb autót eladó gyártó nem mutat be mostanában új modellt az Egyesült Államokban, viszont a legtöbb hirdetési pénzt az újdonságokra szánja.

Egy másik japán OEM is kimarad a jóból: a Nissan nem indokolta meg miért nem hirdet a Super Bowl alatt, de megerősítette, hogy az ő reklámjaira nem számíthat a közönség. Ahogy a Polestar is kimarad idén, és a tavalyi nagyszabású reklámfilm után némileg meglepő módon a BMW sem készül semmivel. Bár a bajor OEM sem fejtette ki a SlashGearnek a döntését, minden bizonnyal arról van szó, hogy a korábbi elektromos modellek már kifutóban vannak a cégnél, a Neue Klasse autóira pedig még várni kell.

Akik biztosan hirdetnek

Persze a fenti kimaradók ellenére sem maradunk autós reklámok nélkül a Super Bowl alatt. Természetesen főleg az amerikai gyártók készülnek: a GM az elektromobilitásra helyezi a hangsúlyt a reklámban, az Egyesült Államokban ismert szereplőket dob be, és a koreai kasszasiker, a Squid Game paródiáját mutatják be az alábbi videóban. A General Motors egy másik kisfilmmel is készül, valamint a Netflix-szel együtt működve próbálja megszólítani a fiatalabbakat.

A Stellantis szintén két reklámmal készül a 2023-as Super Bowl-ra. Az első a Jeepre fog összpontosítani, ez egy 60 másodperces hely, amelyre a második negyed kétperces szünetében számíthatunk. A játék későbbi részében a negyedik negyed elején lesz egy Ram reklám, amely szintén egy percig tart. Hogy pontosan mit láthatunk majd a hirdetésben, azt a Stellantis nem fedte még fel, így akit igazán érdekel a reklám, annak érdemes lesz követnie a döntőt.

A Kia nemcsak a tévére játszik

A Kia kisebb kihagyás után idén visszatér az immár tizennegyedik Super Bowl-reklámjával. Az autógyártónak idén bőven volt miből válogatnia, . A hirdetésben végül akár a Sportage Hybrid, akár a Niro is lehetne főszereplő, de végül a 2023-as Telluride X Pro SUV tűnik fel a központban.

Szokatlan módon a Kia nemcsak a Super Bowl tévénézőitől várja a nézettséget a döntő alatt. Ehelyett az OEM három alternatív befejezéssel rukkolt elő az idei reklámhoz, amelyek a TikTokon fognak megjelenni.

Az autógyártók mellett például az olyan autózással kapcsolatos szolgáltatók is hirdetnek majd, mint az Uber – jegyzi meg a SlashGear.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink