Gyártók Húszmilliárd eurós beruházásba kezd a VW az akkugyártásban

Húszmilliárd eurós beruházásba kezd a VW az akkugyártásban

autopro.hu/P.B. | 2022.07.08 07:17

Húszmilliárd eurós beruházásba kezd a VW az akkugyártásban

Balról jobbra: Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója, Daniela Cavallo, a Volkswagen Csoport Üzemi Tanácsának vezetője, Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke, Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Olaf Scholz kancellár, Thomas Schmall, a Volkswagen Csoport technológiai vezetője és Hans Dieter Pötsch, a VOlkswagen Felügyelőbizottságának elnöke | Fotó: Volkswagen Newsroom

Július 7-én került sor a Volkswagen salzgitteri akkumulátorgyárának alapkőletételére. A ceremónián elhangzott, hogy Európában hat, Észak-Amerikában pedig két üzemet épít a Volkswagen Csoport, összességében pedig húszmilliárd eurót fordít az akkumulátorgyártásra a következő években.

Hirdetés

A Volkswagen bejelentése szerint az akkugyártást egy, a konszern partnereivel létrehozott vegyesvállalat keretében végzi majd a cég. A PowerCo nevű vállalat több mint húszmilliárd eurót fektet akkumulátorcella-üzletbe, gyáraival pedig összesen húszezer munkahelyet teremt 2030-ra. Ezzel a Volkswagen piacvezetővé válna a területen, és az évtized végére már húszmilliárd eurós forgalmat vár az akkugyártásból.

A PowerCo fogja irányítani a Volkswagen Csoport globális akkumulátorgyártását és kutatását a nyersanyagbányászattól az újrahasznosításig, valamint az energiatároló rendszereket is magában foglaló projekteket – mondta az autógyártó az első európai akkumulátorcellagyárának alapkőletételén. Az eseményen részt vett Olaf Scholz német kancellár és Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezetője is.

Pár éven belül indul a termelés

A Volkswagen 2025-től az új üzemben szeretné gyártani az úgynevezett unit cellát, amit a konszern autóinak 80 százalékában szeretnének használni – azaz nem a luxusautók kiszolgálására épül a gyár. A központosított megoldás a felére csökkenti akkumulátorelemek gyártási költségeit.

Salzgitterben húsz gigawattórás volumenben indulna a termelés, ami később negyven gigawattórával éri majd el a maximális kapacitását. Ez a mennyiség bő félmillió elektromos autó ellátását biztosítja, és legalább kapacitással kell működnie a Volkswagen másik öt európai akkugyárának is: Salzgitter mellett az észak-svédországi Skellefteå és a spanyolországi Valencia a két biztos helyszín, de most ismét megerősítették, hogy Kelet-Európában épül fel az egyik gyár a maradék háromból.

Hatékony elektromos átállás

Az alapkőletétel alkalmával a Volkswagen Csoport először mutatta be a standard gyár koncepcióját, de a salzgitteri üzem a többi gyár számára is példát fog mutatni, valamint új mércét állít majd fel a fenntarthatóság és az innováció terén.

„Amit már milliószor próbára tettünk az olyan járműplatformokkal, mint az MQB és a MEB, az most az akkumulátorcella-gyártást is megalapozza: a sebesség- és költségoptimalizálást a legmagasabb minőségi szinttel kombináljuk” – mondta Frank Blome, a PowerCo vezérigazgatója.

A szabványosítás nemcsak a berendezésekre, az épületekre és az infrastruktúrára terjed ki, hanem a termékekre, folyamatokra és IT-re is. Ezáltal olyan gyárak jönnek létre, amelyek gyorsan átalakíthatók további termék- és termelési innovációkra – áll a Volkswagen közleményében.

Tetszett ez a cikk? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink