Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hosszú távú ellátási gondokat jósol Tavares
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója szerint az autóiparnak a következő években az akkumulátorok és nyersanyagok hiányával kell megküzdenie az elektromos átmenet következményeként.
A Financial Times Future of the Car 2022 konferencián felszólalva Tavares elmondta, hogy az autóiparban 2025-2026 környékén alakulhat ki akkumulátorhiány.
„És még ha nem is lesz hiány akkumulátorból, a nyugati világ nagy mértékben Ázsiától fog függeni. Ez egy olyan dolog, amit könnyen előrejelezhetünk” – fogalmazott Tavares.
A világ negyedik legnagyobb autógyártójának vezetője továbbá arra is rávilágított, hogy a nyersanyagellátásban szintén strukturális problémák jelentkezhetnek a következő években, mivel az elektromos járművek átlagosan fél tonnával nehezebbek, mint a belső égésű motoros variánsok.
„Ez nagy mennyiségű nyersanyag kibányászását, az nyersanyaghiányt, az pedig geopolitikai kockázatokat jelent” – húzta alá Tavares, hozzátéve, hogy néhány éven belül a gyártók által nem éppen kedvelt forrásokból szerezhetik be a szükséges nyersanyagokat.
Senki nem nézi a nagy képet
A Reuters beszámolója szerint Tavares rámutatott, hogy az OEM-ek a technológiára és a villanyautó-kínálatuk bővítésére koncentrálnak, miközben a törvényalkotókkal egyetemben nem rendelkeznek előrelátással.
„Mi jön legközelebb? Hol van a tiszta energia? Hol van a töltőinfrastruktúra? Hol vannak a nyersanyagok? Mi van a nyersanyagbeszerzés geopolitikai kockázataival? Ki vizsgálja átfogóan ezt az átmenetet?” – tette fel a sürgető kérdéseket Tavares.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!