Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hogyan tud kétszer akkora teret bevilágítani az új R8?
Az Audi R8 új generációja LED technikájú fényszórókat kapott, amelyek opcionálisan lézeres távolsági fényszórókkal kombinálhatók.
Az új modellnél opcionálisan elérhető a márka legújabb fejlesztése, a lézeres távolsági fényszóró. A lézerfény különlegessége, hogy a nagyteljesítményű lézerdiódák egy igen kisméretű alkatrészből képesek nagy mennyiségű fényenergiát kinyerni. Így lehetséges, hogy a lézeres távolsági fényszóró hatótávja közel kétszerese a LED technikájú fényszóró hatótávjának.
Minden távolsági fényszóróban egy lézermodul működik, amely négy darab nagyteljesítményű lézerdiódát tartalmaz. A lézermodul egyesíti egy nyalábbá a négy, intenzív kék színű lézersugarat, amelyet végül egy foszfor-átalakító változtat kék fényből fehér fénnyé. A lézeres távolsági fénnyel szerelt fényszórók ismertetőjele a kék színű megjelenés.
Az alapfelszereltség részeként az új R8-nál LED technikájú fényszórókat találunk, ahol fényszórónként 37 fénydióda biztosítja az összes világítási funkciót.
A lézeres távolsági fényszórók 2014 nyarán mutatkoztak be az R8 LMX modellben, amely az R8 korábbi modellgenerációjának korlátozott darabszámban készülő változata volt. Közvetlenül ezelőtt vetették be ezt a világítástechnikai újdonságot az R18 e-tron quattro versenyautóban a Le Mans-i 24 órás autóversenyen. A lézerfény alkalmazását, mint a legújabb, sorozatgyártásban is alkalmazott műszaki megoldást, számos világítástechnikai újdonság előzte meg az Audinál.
A LED technológiát elsőként az Audi alkalmazta 2004-ben, amikor az A8 L W12 modell nappali menetvilágítását biztosították a LED-es fénydiódák.