Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes buszt mutat be a Daimler
Daimler Buses a barcelonai Global Public Transport Summit eseményén tartja világpremierjét a Mercedes-Benz eCitaro fuel cell autóbusznak, a legelső sorozatban gyártott buszának, mely üzemanyagcellát használ hatótávolsága kitolásához.
A június 4-7. között megtartott tömegközlekedési kiállításon bemutatandó jármű csuklós kivitele már az első nyári hónaptól rendelhető lesz.
A csuklós Mercedes-Benz eCitaro fuel cell egyszerre 128 utast szállíthat, egy töltéssel 350 kilométert tehet meg. Ez a Daimler szerint elég ahhoz, hogy teljes értékű helyettesítője legyen a dízelhajtású modelleknek.
Együtt a legjobb
A Daimler nem véletlenül utal úgy járművére, hogy az üzemanyagcellát hatótávnövelőként használja, ugyanis a júniusban gyártásba kerülő eCitaro fuel cell hajtása egy akkumulátoros elektromos hajtásláncon alapul, ezt csupán kiegészíti a 60 kilowattos üzemanyagcella.
A Daimler szerint ez a megoldás több előnyt is kínál. Egyrészt, az elektromos áram olcsóbban hozzáférhető, mint a zöld hidrogén, ezért a kombinált használat alacsonyabb költséggel jár, mintha csak hidrogénnel üzemelne a jármű. Másrészt a nagy, 392 kilowattórás akkumulátorkapacitás több fékezéskor visszatáplált energia elraktározását teszi lehetővé, mint a tipikus üzemanyagcellás hajtáslánc kisebb energiatárolói. Harmadrészt a nagy akkumulátorkapacitás lehetővé teszi a tartósan magas teljesítményleadást anélkül, hogy az üzemanyagcellának a gazdaságtalan tartományban kellene üzemelnie.
Európában egyébként egyre népszerűbbek a hidrogénhajtású autóbuszok. A Solaris nemrég az eddigi legnagyobb üzemanyagcellás buszokra irányuló rendelést kapta, illetve több város is a Toyota emblémás CaetanoBus H2.City Gold mellett tette le voksát.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!