Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogéncellás teherautót gyárt a Toyota
Kültéri elektromos hozzáférést biztosító járművet gyárt a Toyota. A teherautó koncertek számára tud áramforrást biztosítani, vagy katasztrófák esetében segíthet az áramszolgáltatás helyreállításában. Az elektromos áramot hidrogéncellákkal állítja elő a teherautó.
A jármű a Toyota kisteherautóján, a Dynán alapszik, és ugyanazt az üzemanyagcellás technológiát használja, mint a Toyota Mirai, míg az integrált FC tápegységet a Denyo biztosítja. A teherautó összesen 27, közel 65 kilogrammos hidrogéntankot cipel a hátán, ezekből állítja elő az elektromos áramot.
A teherautó funkciója a jelenleg létező, dízel-aggregátoros áramfejlesztő járművek pótlása lesz, a fenti technológiával a jármű 72 órán át képes áramot biztosítani, míg a hidrogén felhasználásából melléktermékként keletkező víz akár zuhanyzóként is használható lesz. A Toyota amennyi hidrogént csak lehetséges, megújuló forrásból kíván beszerezni a tankoláshoz.
Már szeptemberben induló a teszt
A Toyota és a Denyo a következő egy hónapban napi használatban fogja tesztelni a technológiát, összehasonlítva a már említett hagyományos aggregátoros teherautókkal. Mennyiben beválik a módszer, több másik jármű követheti az elkészült példányt.
Az elkészült hidrogéncellás teherautó súlya 7,2 tonna, hossza pedig 6,38 méter. A hidrogénes generátor 612 kilowattórás kapacitással rendelkezik, 8,5 kilowattos kimenetekkel, míg a szükséges energia előállításakor melléktermékként 450 liter víz keletkezik – írja az electrive.com.