Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidegzuhany: harmincezres leépítésről döntött a VW
Akár a harmincezret is elérheti az autógyártónál megszűnő munkahelyek száma a menedzsment és az üzemi tanács megállapodása szerint. Németországban minden hetedik VW-alkalmazott elveszítheti munkáját.
Rosszabbkor talán nem is jöhetett volna a dízelbotrány, hiszen miközben az alternatív hajtástól kezdve az autonóm járművekig komoly fejlesztésekbe kezd minden gyártó, a Volkswagen az utóbbi évek legnagyobb költségvisszavágására kényszerül. A vállalat működésében fellépő nehézségek miatt nehéz döntésre szánta el magát az autógyártó: a németek akár harmincezer állást is megszüntethetnek, írja az Automobilwoche.
A tömeges leépítéseket, melyek csak Németországban nagyjából húszezer főt érintenének, a következő években hajtanák végre, lehetőség szerint minél több idő előtti nyugdíjazással. A márka világszerte 624 ezer, ezen belül Németországban 282 ezer főnek ad munkát, vagyis a mostani döntés a gyártó hazájában minden hetedik dolgozót érinthet. Hogy Németországon kívül melyik telephelyeken lehet elbocsátásokra számítani, egyelőre nem tudni. A gyártó közleménye kiemeli, gyárak bezárására nem kell számítani.
Hat nyugat-németországi üzemben (Emden, Wolfsburg, Hannover, Salzgitter, Braunschweig, Kassel) egészen biztosan lehet számítani leépítésekre. A salzgitteri motorgyár például egy jelentős jövőbeli versenyelőnyt biztosító tényezőt, az elektromotorok gyártását is bukhatja a mostani paktum miatt.
Ha nem is ilyen drasztikus, de valamilyen lépésre egyébként a személykocsik üzletágának megszilárdítása miatt számítani lehetett: a nagy gyártók közül a Volkswagen márkánál nagyon alacsonynak számít az egy autóra eső nyereség, a népszerű Golf és Passat modellek esetében például 100 befektetett euróra mindössze 1,6 euró profit jut. Hasonló méretű vállalati újratervezésre legutóbb 2006-ban volt példa az autógyártónál.
A cégvezetés döntéséről Matthias Müller konszernvezér és Stephen Weil, Alsó-Szászország első embere a délelőtt folyamán tart sajtótájékoztatót.