Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hibrid versenyautóval megy Le Mans-ba a Peugeot
A Peugeot utoljára 2011-ben vett részt a kultikus, 24 órás Le Mans-i rallyversenyen. Jövő évtől ismét beszállna a küzdelmekbe a gyártó, ám mindezt egy hibrid szuperautóval tenné. A 9X8 több elemében is utal az akkori 908-asra, amivel a Peugeot legutoljára versenyzett.
A Peugeot gazdasági okok miatt hagyta ott a Le Mans-i versenyt, pedig a 908-asnak már 2012-re elkészült egy hibrid verziója. A mostani 9X8 hibrid erre az autóra épít, és a szuperautók kategóriájában indul vele az OEM.
Az úgynevezett LMW kategóriában, amiben a Peugeot is indul, az autók maximális teljesítménye 500 és 680 kilowatt között mozoghat – a 9X8 éppen 500 kilowattos teljesítménnyel bír. A 2,6 literes, duplaturbós autó az 500 kilowattos hagyományos motor mellett rendelkezik egy 200 kilowattos elektromos motorral is, ám ha az működésbe lép, akkor a hagyományos motor teljesítménye csökken – így az összteljesítmény nem lépi át az 500 kilowattot.
A villanymotorhoz szükséges akkumulátor 900 Voltos, amit a Peugeot, és a szintén a Stellantis alá tartozó Saft fejlesztettek ki közösen.
A teljesítmény mellett a hatékonyság is fontos
Egy ilyen, 24 órás versenyen a hatékonyság is fontos, hiszen minél kevesebbet fogyaszt egy autó, annál ritkábban kell megállni tankolni – ez pedig komoly időnyereséget is jelent. Jean-Marc Finot, a Stellantis motorsportért felelős igazgatója elmondta, hogy a Le Mans 24 is egy sprintversennyé vált mára, és a győzelem azon múlhat, hányszor kell kiállni a boxba. Hozzátette, hogy a szuperautókban alkalmazott megoldások hamarosan az utcai járművekbe is bekerülhetnek.
A Peugeot kategóriájában több szabadság és rugalmasság adatott meg a tervezőknek, így például érdekesség a versenyautón, hogy nincs hátsószárnya – írja az electrive.com.